۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۲۱۰۵۱
آیت الله فقیهی:

رفع فقر در جامعه سبب تقویت فرهنگ جامعه می شود/ دولت برای حل مشکل جوانان اهتمام داشته باشد

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که دولت جدید در زمینه فرهنگ باید اهتمام داشته باشد، گفت: برگترین چیزی که فرهنگ را تقویت می کند رفع فقر در جامعه است، اگر بتوانیم فقر را برطرف کرده یا حداقل آن را کاهش دهیم فرهنگ تقویت خواهد شد.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارزیابی کارنامه دولت در 4 سال اخیر پرداخت و گفت: هفته دولت برای این است که نقاط قوت مورد تأکید باشد و نقاط ضعف دولتمردان جبران شود.

وی افزود: دولت در عمل باید به مردم نشان دهد که نقاط ضعف خود را جبران کرده است، در 4 سال گذشته دولت الحمدلله در جهاتی از جمله سیاست خارجی، وزارت بهداشت و وزارشت کشاورزی و خود کفایی گندم موفق بوده که باید از وزرایی که خوب عمل کردند تقدیر و تشکر کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در زمینه تورم هم تا حدودی کارهای خوب و مثبتی انجام شد، اظهار داشت: در دولت گذشته چند نکته مغفول بود که ان شاءالله در دولت  فعلی و چهار سال آینده این نکات جبران شود.

وی ادامه داد: یکی مسأله فرهنگ است، کشور ایران جمهوری اسلامی است و  با رأی دادن ها در انتخابات و حضور در صحنه ها جمهوریت به اثبات می رسد، مسأله دیگر اسلامیت کشور است که فرهنگ اسلام  باید تقویت و ترویج شود.

آیت الله فقیهی با بیان این که جامعه باید به مسیری راهنمایی شود که همه به ویژه جوانان در آن محفوظ باشند، ابراز داشت: مسائلی همچون مواد مخدر از یک سو و فحشا و منکرات از سوی دیگر جامعه به ویژه فرزندان را تهدید می کند، که باید کاری کرد تا جوانان از خطرات و فسادها حفظ شوند.

وی عنوان کرد: فرهنگ سازی و این که بتوانیم جامعه را به سمت اسلام، ایمان و تقوا سوق دهیم بسیار اهمیت دارد، فسادهایی که گاهی در در ادارات و وزارتخانه ها اتفاق می افتد ناشی از بی تقوایی است، اگر بتوانیم ایمان، تقوا، عدالت و فرهنگ اسلام را در جامعه ترویج و تبیین کنیم خود مردم و جامعه استفاده و بهره می برند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که اگر مراسمات مذهبی و فرهنگ اسلامی گسترش پیدا کند دولت تقویت نمی شود، هر  چه ایمان، تقوا و فرهنگ اسلامی در مردم بیشتر وجود داشته باشد در واقع دولت تقویت خواهد شد و جامعه از فساد دور شده  عدالت اجتماعی برقرار می شود.

وی اضافه کرد: در دولت جدید یکی از مسائلی که باید به آن توجه ویژه شود مسأله فرهنگ است، البته بزرگترین چیزی که فرهنگ را تقویت می کند رفع فقر در جامعه است، اگر بتوانیم فقر را برطرف کرده یا حداقل آن را کاهش دهیم فرهنگ تقویت خواهد شد.

آیت الله فقیهی گفت: اگر کسی فقیر بوده و شکم او گرسنه باشد نمی توان به او گفت که تقوای چنین و چنان داشته باشد، انسان گرسنه ممکن است دست به هرکاری بزند از این رو از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال زیر مجموعه فرهنگ هستند.

وی افزود: جوانان باید اشتغال داشته باشند، جمهوریت در جمهوری اسلامی در حد عالی قرار دارد و در دنیا کم نظیر است، اسلامیت نظام هم باید تقویت شود تا کشور در هر دو جهت در جهان نمونه باشد و کشورهای دیگر بتوانند از برنامه های جمهوری اسلامی الگو بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لازمه رفع فقر و اشتغال جوانان اظهار داشت: برای جوانان باید فکرهایی شود که ولو اگر الان کاری ندارند و نمی توانند مشغول شوند اما مثلا در سایتی اسم نویسی کنند، بیمه شوند و یارانه آن ها را بیشتر کنند تا بدانند در نوبت کار هستند و در نخستین فرصت برای آن ها کار فراهم می شود، باید برای ایجاد اشتغال، ریشه کردن فقر و ترویج و پیاده شدن جامعه اسلامی تلاش وجود داشته باشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات