۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۲۲۱۱۳
امام جمعه دامغان:

قربانی کردن گامی در مسیر قرب الهی است

امام جمعه دامغان گفت: ابراهیم(ع) فرزندش اسماعیل را به مسلخ عشق برد تا نشان دهد اراده و خواستی برتر از اراده خدا نیست، امروز نیز قربانی کردن در روز عید سعید قربان گامی در مسیر قرب الهی است.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز عید سعید قربان این شهر که به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک عید طاعت و بندگی حضرت حق اظهار داشت: تقوای فردی و اجتماعی اثرات معنوی و فرهنگی بسیاری دارد و قربانی کردن با نیتی خالصانه قدم نهادن در راه کنترل هوای نفس است.

خطیب نماز عید قربان دامغان، حضرت ابراهیم(ع) را قهرمان آزمون توحید و اطاعت خواند که فرزندش را به مسلخ عشق برد و اضافه کرد: قربانی کردن در این عید سعید پا گذاشتن بر علایق مادی و دلبستگی‌های دنیوی است و از این رو اگر نیت صالح باشد با بر زمین ریخته اولین قطره خون قربانی گناهان مؤمن بخشیده می‌شود.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه چهار عید بزرگ داریم که خداوند رحمان در این روزها رحمتش را بر مردم بیش از پیش نازل می‌کند، افزود: این روزها عبارتند از عیدالله الاکبر عید سعید غدیر، عید قربان روز ایثار و طاعت و فداکاری، عید فطر تجلی پاداش بندگی خداوند و جمعه‌ها به عنوان سیدالایام بزرگترین اعیاد مسلمانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت امام‌هادی(ع) و تأکید بر ضرورت برپایی جشن‌های در خور شأن اهل بیت و منحصر نشدن مراسم‌ها به چند امام  بزرگوار، خاطر نشان کرد: امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره دنیایی از حقایق و معنویات را بیان داشته، محتوای بلندی که جز از زبان امام صادر نمی‌شود و باید توجه داشت که امام شناسی ضرورت حرکت صحیح جامعه اسلامی است.

خطیب نماز عید قربان دامغان در بخش پایانی سخنان خود به سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: حاصل ارزیابی 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا معرفی ایران اسلامی به عنوان مهمترین دشمن آنها بوده و اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف، نفوذ ایران در بین ملتها و همکاری‌های ما با روسیه و مسائل سوریه و عراق از علل اصلی دشمنی این ابرقدرت پوشالی با ملت و کشور ما در شرایط حاضر است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل با تحریک و ترساندن کشورهای منطقه و دمیدن بر آتش شیعه هراسی و ایران هراسی به دنبال تشکیل ناتوی عربی علیه ایران اسلامی هستند، گفت: تحریم‌های جدید هجمه‌ دیگری  است که آمریکا و متحدانش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه دنبال می کنند./977/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات