۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۲۱۵۵
امام جمعه بیروت تأکید کرد؛

نابودی مساله فلسطین به معنای نابودی جهان اسلام است

امام جمعه بیروت گفت: اگر مساله فلسطین نابود شود دیگر چیزی به اسم جهان اسلام نخواهیم داشت.
حجت الاسلام جعفر فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مسجد امامین حسنین(ع) حاره حریک برگزار شد، سال های گذشته را برای امت اسلامی بسیار سخت توصیف کرد و گفت: ضعف در جهان اسلام از نگاه نادرست مسلمانان به یکدیگر به ویژه نظام های سیاسی مستبد نشأت می گیرد. این نظام ها با قوانین فوق العاده و زندانی کردن مصلحان جامعه و کشتار معارضان به سرکوب مردم پرداخته و به اقتصاد جوامع ضربه می زنند.

وی افزود: در طول تاریخ و بر اساس آیات قرآنی و سنت نبوی ثابت شده است که گروه های مختلفی به فهم سطحی از دین رسیده و به گروه های وحشی و بمب های انفجاری در پیکر امت اسلامی مبدل شده اند. این گروه ها به اسم خدا بندگان خدا را ذبح می کنند، با تکبیر به انفجار مساجد می پردازند، با بازخوانی تاریخ به تخریب نمادهای آن اقدام می کنند و با تأسیس دولت های اسلامی، جغرافیای این جوامع را در اختیار مستعمران قرار می دهند.

امام جمعه بیروت تأکید کرد که این گروه ها از تعصب نسبت به مذهب و فهم ناقص از دین نشات گرفته و به گروه های بسته و گاهی به بت هایی مبدل شدند که به جای خداوند پرستش می شوند. این گروه ها بر خلاف رحمت و حکمت الهی، به هیچ وجه خواستار تنوع نبوده و از گفت وگو به شدت خودداری می کنند.

وی فقدان اعتماد به نفس را از نتایج این مساله برشمرد و خاطرنشان ساخت: سیاست، امنیت و دولت های ما در این سال ها بر اساس محور سنی و شیعه تقسیم بندی شد و عرب و عجم و کرد و ترک بر این اساس از یکدیگر جدا شدند. ما فراموش کردیم که این تنوع جزئی از سنت الهی برای تکامل بشر است بلکه روز به روز به سوی تفرقه گام برداشتیم.

حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: همه زمینه های همکاری در راه امتثال اوامر الهی از بین رفت و جای آن را دشمنی و جنگ و قتل و تخریب گرفت. اما تاسف آورتر این است که مساله فلسطین که میزان عدالت انسانی و مرکز پروژه اسلامی و استراتژیک منطقه به شمار می آید به فراموشی سپرده شد. مطمئنا اگر مساله فلسطین نابود شود دیگر چیزی به اسم جهان اسلام نخواهیم داشت بلکه به چند کشور مخالف و درگیر مبدل می شویم.

وی نسبت به اوضاع بحرین ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از رهبران انقلاب در زندان انفرادی بسر می برند در حالی که آنان فقط صدای خود را بلند کردند نه سلاح. آنان نشان دادند که صلح طلب هستند و هیچگاه در انقلاب به فکر خشونت نبودند./980/ب901/د

ارسال نظرات