۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۲۲۲۱۴
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خوزستان؛

یادواره شهدای کرخه نور برگزار می شود

آیت الله موسوی جزایری در یادواره سردار شهید سیلاوی و شهداي كرخه نور سخنرانی خواهد کرد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم پاسداشت سالروز و يادواره شهيد سردار مجيد سيلاوي و شهداي كرخه نور فردا در شهرستان حمیدیه برگزار می شود.

در این یادوره که فردا ساعت 21 و با حضور مردم قدر شناس ولايتمدار حميديه برگزار می شود، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در مسجد جامع الهدي حميديه به سخنرانی خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است؛ سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و فرمانده این محور عملیاتی بود که در ششم بهمن ماه سال 1340 در محله حصیرآباد اهواز (کوی ابوذر فعلی) دیده به جهان گشود.

وی به همراه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و چند تن دیگر از دوستانشان در اوایل جنگ سپاه حمیدیه را تشکیل می‌ دهند.

شهید سیلاوی تا پیش از شهادت همچنین فرمانده عملیات تیپ 37 نور بود که سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرماندهی آن را بر عهده داشت.

سرانجام سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه فرمانده این محور عملیاتی در 12 شهریور سال 1360 در عملیات شهید رجایی و شهید باهنر در منطقه عملیاتی کرخه به شهادت رسید.

پیکر پاک سردار شهید مجید سیلاوی با حضور اقشار مختلف مردم اهواز تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز و در کنار دیگر شهیدان والامقام آرام گرفت./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات