۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۳۷۴
آیت الله مکارم شیرازی:

ناهماهنگی بانکها مشکلی جدی برای تولید است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس و اعضای هیات مدیره فدراسیون صنایع غذایی کشور از ناهماهنگی بانک ها را مشکل جدی برای تولید دانست.
آیت الله مکارم شیرازی آیت الله مکارم شیرازی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار رییس و اعضای هیات مدیره فدراسیون صنایع غذایی کشور در قم، گفت: ما برای تشکیلات تولیدی مشکلات بسیاری داریم که باید برای حل آن ها اقدام شود.

وی افزود: یک مشکل بانک ها هستند که تمام توجه آنها به منافعشان است و کاری ندارند که دستگاه های تولیدی تعطیل شوند، ناهماهنگی بانکها مشکلی جدی برای تولید است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مساله دیگر ناهمانگی واحدهای تولیدی است و باید معلوم شود چقدر نیاز است و بر اساس نیازها عمل کرد، ناهماهنگی دستگاه های تولید مواد غذایی و خود سر بودن آن های بلای جان بوده و مشکل ساز است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر بر اساس نیازها تولید شود می توان آن را با قیمت متعارف فروخت اگر محاسبه درستی نشود ضایعات کشاورزی همیشه وجود خواهد داشت.

وی مشکل دیگر را دردسر عظیم واسطه ها دانست که منافع تولید کنندگان و زحمات آنان را خراب می کنند و ادامه داد: ظالمانه ترین فرض توزیع ثروت در جامعه است که کسی زحمت نکشیده چند برابر تولید کننده سود ببرد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دست واسطه ها قطع شود یا حداقل ظابطه ای داشته باشند، افزود: خود مردم هم در مساله نیازها رعایت و دقت نمی کنند،  مردم هم باید توجیه شوند و سطح فرهنگ بالا رود تا به مقدار نیاز تهیه کنند.

وی گفت: گاهی در مهمانی ها بسیاری از مواد غذایی به دلیل نمایش ثروت اسراف و دورریز می شود، تنها دولت و واسطه ها مقصر نیستند بلکه باید فرهنگ استفاده افزایش پیدا کند.

حضرت آیت مکارم شیرازی، عرضه جنس و کالا را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: صنایع تبدیلی نیز مهم هستند، باید مشکلات را برطرف کرد تا شاهد دردسرهای عدیده نباشیم؛ البته اطلاع رسانی حرف اول  را می زند و باید به جامعه اطلاع رسانی کرد تا مردم با خبر شوند و کمک کنند./1323/ 202/ص

ارسال نظرات