۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۴۰۶
در پردیسان قم؛

مراسم تأسیس مدرسه علمیه حضرت ولیعصر برگزار شد

مراسم تأسیس مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) با حضور علما، اساتید و طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.
حجت الاسلام حبیب الله غفوری حجت الاسلام حبیب الله غفوری عکس آرشیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امروز در مراسم تأسیس مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) پردیسان که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت عید قربان، دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار داشت:‌ از این که زمینه‌ای برای افتتاح این اثر خیر فراهم شده است خدا را شاکریم.

حجت الاسلام غفوری ابراز داشت: مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) در پردیسان قم به برکت وجود خاندان آیات و حجج بنابی امروز افتتاح شده و در مقطع مقدمات آغاز به کار کرده است.

وی با ابراز خوشنودی از افتتاح مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج)، خاطرنشان کرد: زمانی که مسأله احداث چنین مدرسه‌ای توسط آیت‌الله بنابی در پردیسان مطرح شد، مرکز مدیریت آمادگی خود را در راستای همکاری برای افتتاح مدرسه‌ای با محوریت آیت‌الله بنابی اعلام کرد.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها با اشاره به موقتی بودن مکان این مدرسه علمیه، تصریح کرد: به فضل الهی به زودی ساختمان اصلی این مدرسه علمیه احداث خواهد شد تا این مدرسه با تمام ظرفیت خود به تربیت طلاب خبره بپردازد.

وی ادامه داد: این مدرسه اکنون در آغاز راه خود قرار دارد و همچون نهالی است که در این ایام معنوی کشت می‌شود، از این رو امیدواریم با عنایات الهی تبدیل به درختی تنومند و باروری شود که میوه‌های معطر آن فضلای متخلق، متقی و با بصیرتی باشند که در عرصه‌های مختلف به اسلام، تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کنند.

حجت الاسلام غفوری عنوان کرد: آیت‌الله بنابی سال‌ها در خدمت دین، قرآن، اسلام، تشیع و اهل‌بیت(ع) بوده است و مسلمانان داخل و خارج کشور از آثار و برکات خدمات این عالم برجسته بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: با آن که آیت‌الله بنابی مدارس علمیه متعددی در استان‌های سراسر کشور تأسیس کرده‌اند اما به حسب نیاز و احساس ضرورتی که در پردیسان وجود داشت، اقدام به احداث پایگاهی با همان رویکرد مجموعه مرکزی بناب کردند.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها با تأکید بر این که مجموعه‌های تحت اشراف آیت‌الله بنابی یک مکتب تربیتی و تعلیمی است، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه‌ای که زیر نظر آیت‌الله بنابی فعالیت می‌کنند، سلسله مباحث و مطالبی به طلاب می‌آموزند که حاصل آن تربیت فضلای متدین، متقی و انقلابی است.

وی افزود: طلابی که در چنین مجموعه‌هایی تربیت می‌شوند انسان‌هایی هستند که در دفاع از اسلام مستحکم بوده و در برابر دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی استقامت می‌کنند.

شایان ذکر است، این مراسم با حضور آیت‌الله عبد‌المجید باقری بنابی مؤسس حوزه علمیه ولیعصر(عج) بناب، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان، حجت‌الاسلام رسول عبد‌الهی نماینده جامعه‌المصطفی در کشور ترکیه و حجت الاسلام صمد شکوهی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) پردیسان برگزار شد./878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وبلاگ حوزه ولی عصر پردیسان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
http://hozevaliasr.blog.ir
1
0