۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۲۲۷۴۰
از سوی گروه تبلیغی قطره؛

مستند زندگی آیت الله لاری ساخته می شود

مستند زندگی آیت الله سید عبدالحسین لاری از روحانیان مجاهد جنوب کشور از سوی گروه تبلیغی قطره ساخته می شود.
عبدالحسین نجفی لاری

حجت الاسلام احسان تندگام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ساخت مستند زندگی آیت الله لاری عنوان کرد: کار تصویر برداری این اثر مستند از سال گذشته آغاز شده و چند مصاحبه دیگر در حال انجام است که پس از آن، این اثر وارد مرحله تدوین می شود.

وی افزود: این اثر به بررسی زندگی این عالم مجاهد می پردازد که مصاحبه با چهره های حوزوی و سیاسی پیرامون زندگی وی مهم‌ترین بخش این مستند است.

مسؤول گروه تبلیغی قطره تصریح کرد: آیت الله لاری اولین حکومت اسلامی را بیش از 120 سال پیش در جنوب ایران تشکیل داد که مرکز آن در لارستان و شعاع آن شامل بوشهر، بندرعباس، سیرجان و کرمان بود.

وی پرداختن به تقریب مذاهب اسلامی را یکی از اهداف ساخت این مستند دانست و خاطرنشان کرد: لشکر نظامی آیت الله لاری از برادران اهل سنت در کنار شیعیان تشکیل شده بود و بذر دوستی که این عالم مجاهد در منطقه پاشیده، هنوز هم به استحکام خود باقی است.

حجت الاسلام تندگام اضافه کرد: به تصویر کشیدن حضور مستمر روحانیت در سیاست دیگر هدفی است که ساخت این اثر دنبال می کند و جالب اینکه یکی از تاریخ نگاران می گوید زمانی که سید با لشکر خود برای حمایت از مشروطه خواهان وارد شیراز شد، برای اولین بار بود که دیدیم روحانیان هم تفنگ به دست می گیرند.

وی تأکید کرد: استکبار ستیزی و مبارزه با استعمار دیگر هدفی است که در ساخت این اثر وجود دارد و فتاوای آیت الله لاری در مبارزه با استعمار و مقابله با انگلستان در جنگ جهانی، در این اثر مورد اشاره قرار گرفته است.

مسؤول گروه تبلیغی قطره ادامه داد: یکی دیگر از اهدافی که در ساخت این اثر دنبال کرده ایم، بحث حمایت از تولید داخلی است و فتوای وی درباره تحریم کالاهای خارجی و همچنین سیره عملی این عالم مجاهد نشان دهنده توجه ایشان به استفاده از کالاهای تولید داخل است.

حجت الاسلام تندگام ابراز کرد: رهبر انقلاب مطالب بسیار زیادی درباره این عالم مجاهد بیان فرموده اند و همین موضوع نیز وظیفه ما در ساخت اثری با کیفیت و دقیق را بیش از پیش کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه علمی و جهادی این عالم مجاهد، تلاش ما بر این است که مستند دقیقی تولید شود و به همین منظور بیش از 3 سال کار پژوهشی پیرامون آن صورت گرفته و امیدواریم این پژوهش ها پشتوانه مناسبی باشد تا اثر خوبی تولید شود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات