۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۲۲۹۲۶

ادامه تحریم رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای مختلف

بزرگترین اتحادیه خصوصی کانادا پیشنهاد پیوستن به جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی» را به تصویب رساند.
تحریم بایکوت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، بزرگترین اتحادیه خصوصی کانادا موسوم به «یونیفور» (UNIFOR) پیشنهاد پیوستن به جنبش جهانی موسوم به «بایکوت، منع سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی» (BDS) را به تصویب رساند.

این اتحادیه اعلام کرده که بخش هایی از جامعه و اقتصاد رژیم صهیونیستی ازاشغال اراضی تحت تصرف فلسطینی ها سود می برند و یونیفور تا زمان اجرای منع کامل شهرک سازی ها در این مناطق و ورود به مذاکرات با فلسطینی ها با حسن نیت برای دستیابی به راه حلی برای تشکیل کشور فلسطین، از جنبش BDS حمایت می کند.

این اتحادیه کانادایی که 31 هزار عضو دارد، پیشنهاد پیوستن به این جنبش را روز یکشنبه در گردهمایی خود در شهر وینیپگ کانادا به تصویب رساند.

«جنبش بایکوت، منع سرمایه گذاری و تحریم سرمایه گذاری در اسرائیل» جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال فلسطین، برابری شهروندان عرب زبان ساکن در آن و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیونها آواره فلسطینی است.

این اقدام اتحادیه خصوصی کانادا واکنش هایی نیز در پی داشت. وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی با این اقدام یونیفور مخالفت و اعلام کرد این تصمیم در بهترین حالت بازتاب فقدان آگاهی از درگیری ها (بین فلسطین و رژیم صهیونیستی) و در بدترین شکل نشانه یهودستیزی آشکار است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات