۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۲۳۳۴۳
در اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني صورت می گیرد؛

اهداي پرچم حضرت ابوالفضل به آستان مقدس علي ابن باقر

آستان سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با آيين تحويل پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) ميزبان اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني در اين بارگاه ملکوتي است.
عباسعلي قپاني پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، عباسعلي قپاني‌پور معاون سياسي اجتماعي فرمانداري کاشان، در همايش بزرگ مسؤولين هيئات مذهبي کاشان در حسينيه هيات علي ابن موسي الرضا (ع) درب زنجير اين شهرستان با اشاره به ميزباني استان اصفهان در برگزاري اين اجلاس گفت: آيين اهداي پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به آستان مقدس سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان از ويژه برنامه هاي اين اجلاس است که با حضور پيرغلامان و خادمان حسيني ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 23 شهريور در اين آستان مقدس برگزار مي شود.

وي، اجراي اين مراسم همراه با نواختن مارش ويژه گروه ارتش هنگام تحويل پرچم به خدام آستان سلطانعلي ابن باقر(ع) را يادآور شد و افزود: آيين ‌هاي ويژه‌ هيات‌هاي مذهبي شهرستان از جمله سقايي و چاووشي خواني، دمام‌زني، نواختن شيپور و طبالي از ديگر مراسم خاص هنگام اهداي پرچم به خدام اين امامزاده واجب‌التعظيم است.

قپاني پور، مداحي حاج صادق آهنگران را از ديگر برنامه هاي اين آيين معنوي دانست و گفت: اجراي ويژه‌برنامه‌هاي هيات‌هاي مذهبي در شان و منزلت دارالمومنين کاشان و هرچه بهتر برگزارشدن اين آيين معنوي همکاري و برنامه ‌ريزي دقيق آنها را مي‌طلبد.

به‌گفته‌وي، برگزاري اين آيين در شهرستان دارالمومنين کاشان ويژگيهاي اين شهرستان در برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي مذهبي به ويژه محرم و صفر را که در کشور زبانزد عام و خاص است به اثبات مي‌رساند.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ويژه کاشان، به کارگيري تمام توان و تلاش هيات‌هاي مذهبي در برگزاري باشکوه اين آيين را خواستار شد و گفت:تحويل پرچم به آستان اين امامزاده مقدس در کاشان که ثواب زيارت آن همسنگ پاداش زيارت کربلا است اثباتي بر برند کاشان به عنوان شهر هيات‌هاي مذهبي است.

قپاني‌پور، با اشاره به اينکه پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني روزهاي 21 تا 24 شهريور امسال در اصفهان برگزار مي شود گفت: آئين افتتاحيه اجلاس روز چهارشنبه 22 شهريور در سالن كوثر اصفهان و آئين اختتاميه نيز روز پنجشنبه 23 شهريور در مسجد جامع  اصفهان برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به حضور يک هزار مداح، ذاکر و مبلغ و پژوهشگر از داخل و خارج از کشور در اين اجلاس افزود: 70 ميهمان خارجي نيز از 32  كشور جهان در  اين اجلاس شرکت مي کنند.

لازم به ذكر است، در اين مراسم كه همراه با سخنراني سرهنگ حسين حسين‌زاده جانشين فرماندهي انتظامي استان اصفهان با موضوع نقش هيات در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با چاووشي و سقايي خواني و پذيرايي شرکت‌کنندگان به غذاي نذري و متبرک سفره امام حسين(ع) به ميزباني هيأت علي ابن موسي الرضا (ع) درب زنجير بازار تاريخي کاشان به پايان رسيد./1307/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات