۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۲۴۰۰۸
آیت الله سعیدی:

همه طلبه ها مخاطب آیه ابلاغ هستند

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که آیه ابلاغ وظیفه سنگینی را بر دوش همه ما گذاشته است، گفت: همه ما باید مبلغ ولایت باشیم و طلاب به قران و حدیث اهتمام ویژه داشته باشند.
افتتاح مدرسه علمیه امام جواد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام جواد(ع) با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه با اشاره به آیه 3 سوره مائده اظهار داشت: ماه ذی الحجه با بیست و چند مناسبت مربوط به ولایت و امامت در تعبیر مقام معظم رهبری ماه ولایت است و از روز عید قربان تا غدیر آن را دهه ولایت می نامند.

وی با تبریک ولادت امام کاظم(ع) بنابر روایت تقویم افزود: امام کاظم(ع) به گردن ما ایرانی ها خیلی حق دارند زیرا سه حرم بزرگ ایران که امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و احمد ابن موسی(ع) در شیراز است هر سه از اولاد موسی بن جعفر(ع) هستند و خیلی از امام زادگان و حتی برخی از مراجع بزرگ شیعه مانند امام خمینی(ره) و آیت الله گلپایگانی از نسل ایشان هستند و ما ایرانی ها باید ادب و اظهار ارادت خاصی نسبت به امام هفتم داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به اراده مقام معظم رهبری برای تحول در نظام آموزشی حوزه علمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری به تلاش مجموعه اساتید، مدیران و طلاب مدرسه علمیه مشکات دل بسته اند و طلاب باید از الان این امانتی را که خداوند به آنان سپرده است را با قدرت حفظ کنند.

وی با بیان این که ایام ایام غدیریه است، گفت: این ایام ایام حساسی است و در قرآن از این روز بزرگ به عنوان روزی که دشمنان مأیوس شدند و دین کامل شده است یاد کرده است و وقتی خداوند یأس کفار را بر اکمال دین مقدم داشته است از روی حساب است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که به برکت نصب امیر المؤمنین(ع) کفار از دین اسلام مأیوس شدند، خاطرنشان کرد: خداوند فرمود دشمنان از دین اسلام مأیوس شدند نه از مسلمانان و تنها زمانی که ما مسلمانان از دین کامل خداوند پیروی کنیم کفار از ما هم مأیوس خواهند شد.

وی با اشاره به این که بعد از ماجرای غدیر عده ای از اصحاب پیامبر(ص) بسیار ناراحت شدند و قصد ترور پیامبر(ص) را در راه مدینه کردند، گفت: نقشه ترور آن ها این بود که شتر پیامبر(ص) را به درون درّه ای رم دهند که خداوند پیامبر(ص) را از نقشه آنان آگاه کرد و موفق به ترور نشدند ولی آن ها دست بر نداشتند و به روی پیامبر(ص) شمشیر کشیدند که با رشادت و دفاع حذیفه موفق نشدند و ناگهان صاعقه ای آمد و چهره آنها برای پیامبر و دو نفر از یاران ایشان آشکار شد که بنا بر مصالحی آن ها را رسوا نکردند.

آیت الله سعیدی افزود: بعد از 72 روز از ماجرای غدیر رحلت پیامبر(ص) و ماجرای ثقیفه اتفاق افتاد ولی هیچ حرکت جدی برای احقاق حق امیر المؤمنین(ع) انجام نشد و در روایتی دارد که اکثر مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) مرتد شدند و ما باید خدا را شکر کنیم که دنباله رو کسانی هستیم که به ولایت متمسک هستیم.

وی با اشاره به آیه ابلاغ خاطرنشان کرد: مخاطب این آیه فقط پیامبر(ص) نیستند بلکه این ابلاغ بار سنگینی را بر دوش ما گذاشته است و همه افراد در هر زمانی باید مبلغ ولایت باشند و تبلیغ کار همه ما است و هر کس در هر رده باید آموزش ببیند و تبلیغ کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که ماده تبلیغی ما قرآن و احادیث اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: طلبه ها باید در عین حالی که ادبیات را خوب کار می کنند و تجزیه و ترکیب را کار می کنند باید با ادبیات فارسی هم به خوبی آشنا باشند و باید گلستان سعدی که در گذشته تدریس می شد امروز هم در حوزه های علمیه تدریس شود و تمام دروس را با محوریت قرآن و حدیث بخوانند./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات