۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۲۴۱۷۶

برگزاری نشست «شکرگزاری در آموزه‌های اسلامی» در هند

نشست «آثار شکرگزاری در آموزه‌های اسلامی» ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌نو (پایتخت هند) برگزار شد.
نشست تربیتی ویژه ایرانیان مقیم دهلی

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست تربیتی با موضوع دینی «آثار شکرگزاری در آموزه‌های اسلامی» ویژه ایرانیان مقیم دهلی با حضور مسؤولان و کارکنان نهادها، دانشجویان، ایرانیان مقیم و خانواده‌های آنان همزمان با هفتمین روز از دهه ولایت و بصیرت در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، برگزار شد. 
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، رییس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در هند در آغاز این نشست با استناد به آیات و روایات ائمه معصومین(ع) درباره موضوع شکر و آثار آن در زندگی ما از دیدگاه آموزه‌های اسلامی سخنرانی كرد. 
وی گفت: جایگاه شکر از خود نعمت‌های الهی بالاتر است و نوعی عبادت محسوب می‌شود. اینکه ما در آغاز سوره حمد، نماز خود را با شکرگزاری از پروردگار عالمیان به پا می‌داریم، نشانی از جایگاه و مرتبه شکر در عبادات است. 
وی در ادامه، شکرگزاری را مایه نفوذ اجتماعی شاکر در قلوب دیگران عنوان کرد و آن را مایه بالندگی و توسعه خدمات‌رسانی از سوی بندگانی دانست که مخاطب لطف و شکر همنوعان واقع می‌شوند. 
حجت‌الاسلام صالح در بخش پایانی سخنان خود، شکر زبانی را به عنوان یکی از اقسام شکر دانست و اهمیت و جایگاه آن را در ارتباط اولیا با فرزندان و تأثیرگذاری آن بر رشد فرزندان تبیین کرد./994/ب102/ف

منبع: ایکنا
 

ارسال نظرات