۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۲۴۴۲۳
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

نباید در برابر جنایات میانمار سکوت کرد

حجت الاسلام مقری گفت: در مواجهه با منکراتی مانند جنایات حکومت میانمار در حق مسلمانان آن کشور، باید عصبانی شویم. نمی توان رنج مسلمانان فلسطین، بحرین و میانمار را دید و عصبانی نشد.
حجت الاسلام والمسلمین مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری ظهر امروز در سخنرانی مذهبی بارگاه منور رضوی که در محل رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: علت ملقب بودن امام هفتم(ع) به لقب «کاظم» این بود که ایشان با وجود قرار گرفتن در موقعیت یک زندانی سیاسی، کظم غیظ فراوانی داشتند.

امام جمعه سابق نیشابور افزود: امام کاظم(ع) سر سلسله مبارزان علیه حکومت بنی عباس بودند و با وجود شکنجه های روحی و جسمی که ایشان را کردند این شکنجه ها و بازجویی ها فایده نداشت و از همین رو بنی عباس روی به وعده دادن به ایشان آوردند.

وی با بیان این که مقصود از کنترل خشم، خشم ناشی از مواجهه با منکرات شرعی نیست، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که «هر کس در راه دفاع از مال و خانواده اش کشته شود، شهید است.» پس چنین خشمی منکر نیست؛ کما این که درباره پیامبر(ص) نوشته اند که وقتی حضرت با منکری مواجه می شدند، چنان عصبانی می شدند که شناخته نمی شدند.

حجت الاسلام مقری با اشاره به این که خویشتن داری به هنگام خشم ناصحیح، نباید با بی عرضگی اشتباه گرفته شود، تأکید کرد: در مواجهه با منکراتی مانند جنایات حکومت میانمار در حق مسلمانان آن کشور، باید عصبانی شویم. نمی توان رنج مسلمانان فلسطین، بحرین و میانمار را دید و عصبانی نشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب صبح امروز فرمودند «جمهوری اسلامی باید این افتخار را حفظ کند که هر گونه ظلمی در هر جای دنیا اتفاق می افتد، با اقتدار در مقابل آن فریاد سر دهد.» چگونه انسان می تواند این همه ظلم را ببیند و عصبانی نشود؟

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در جریان مذاکرات هسته ای به مذاکره کنندگان سفارش می فرمودند که در برابر طرف آمریکایی و غربی که قصد دارند مخاطب خود را عصبانی کنند، کظم غیظ داشته باشند و خدا می داند که به سبب این توصیه از چه فجایعی با یک کظم غیظ جلوگیری شد. غضب یک نعمت خدادای بوده و کنترل آن یک هنر دینی است که باید آن را مدیریت کرد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات