۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۲۶۱۶۸

فراخوان مقاله انسان شناسی و علوم قرآن و حدیث اعلام شد

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات انسان شناسی و علوم قرآن و حدیث یکم بهمن و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات بیستم اسفند ۹۶ است.
فراخوان مقاله

حوریه احدی، مسؤول روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فراخوان مقاله انسان شناسی و علوم قرآن و حدیث، گفت: محورهای همایش فراخوان مقاله انسان شناسی و علوم قرآن و حدیث، در سه حوزه روش‌شناسی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی و مطالعات بینامتنی قرآن و فرهنگ است.

وی افزود: در حوزه روش شناسی شامل جایگاه مطالعات انسان شناسی فرهنگی در علوم انسانی، متناسب سازی پژوهش‌های انسان شناسی فرهنگی در حوزه قرآن و حدیث، روش‌های قابل استفاده انسان شناسی فرهنگی در فهم قرآن و حدیث، کاربرد مطالعات قوم شناسی در فهم معارف قرآن و حدیث، کاربرد مطالعات انسان شناسی فرهنگی در فرهنگی در فهم معارف قرآن و حدیث، کاربرد روش‌های تاریخ‌پژوهی در فهم قرآن و حدیث، کاربرد روش‌های معناشناسی در پژوهش‌های انسان شناختی قرآن و حدیث، کاربرد مطالعات انسان شناسی تاریخی در فهم معارف قرآن و حدیث است.

مسؤول روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به حوزه مطالعات فرهنگی، اجتماعی گفت: این حوزه شامل بررسی تاثیرگذاری‌ها، تاثیرپذیری‌های پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی در حوزه علوم قرآن و حدیث(حوزه‌های دین و اعتقادات، نظام خانواده و خویشاوندی، سیاست و حکومت، تجارت و اقتصاد، خوراک و پوشاک، بنیان‌های اجتماعی، قانون و مالکیت، جنگ و جهاد و نظام‌های آموزشی) است.

وی در ادامه ابراز داشت: حوزه مطالعات بینامتنی قرآن و فرهنگ شامل حوزه‌های مشترک انسان شناسی فرهنگی و علوم قرآن و حدیث، مطالعه در حوزه گفتمان‌های درون‌دینی شامل گفتمان‌های کلامی، فقهی، فلسفی‌، عرفانی، تربیتی، اخلاقی، ادبی و هنری و در حوزه گفتمان‌های برون فقهی شامل اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی، بین ادیان و مذاهب است.

احدی در رابطه با آخرین مهلت ارسال مقالات، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات حوزه انسان شناسی و علوم قرآن و حدیث یکم را تا یکم بهمن ماه ۹۶ و اصل مقالات را تا بیستم اسفند ماه ۹۶ ارسال کنند.

مسؤول روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۳۱۳۷۹۳۳۱۱9 تماس بگیرند و یا به سایت CAQH.UI.AC.IR مراجعه کنند، کانال تلگرامی QURAN_HADITH_ISF، همچنین CAQURANCONF@GMAIL.COM آماده برقراری ارتباط با مراجعین است.

وی در پایان خطرنشان کرد: آدرس دبیرخانه همایش اصفهان، خیابان هزار جریب، دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه علوم قرآن و حدیث است./966/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات