۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۸۹۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان پشتوانه عمل را چاشنی سخنان خود قرار دهند

امام جمعه بجنورد خطاب به روحانیان، گفت: به دعوت اکتفا نکنید و پشتوانه عمل را هم چاشنی سخنان خود کنید تا عمل صالح پشتوانه سخنانتان باشد؛ وقتی روحانی سخنانش در عملش تجلی کند حرف‌هایش تأثیرگذار است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مبلغان و روحانیان اعزامی ماه محرم برگزار شد، اظهار کرد: نیک گفتارتر از کسانی که مردم را به خدا دعوت می‌کنند کسی وجود ندارد.

وی خطاب به روحانیان مبلغ، افزود: موانع رشد و کمال را پشت سر بگذارید و خودتان را به قله‌های معنویت برسانید و با دید وسیع و علم بابرکت منشأ خیرات باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: چه گوینده و قولی بهتر و بلیغ‌تر از سخنان عالمانی است که مردم را دعوت به خدا می‌کنند؛ زیرا وقتی قول و قائل هردو احسن باشند خیر و برکت بر آن نازل خواهد شد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کسی که دعاه الی الله است قول و قائلش احسن است، اضافه کرد: دعا الی الله لقب زیبایی برای مبلغان دین است.

وی با اشاره به اینکه خدا به ما لطف کرده و ما را جزء دعوت‌کنندگان به‌سوی خود قرار داده است افزود: دعوت الی الله یعنی مردم را به‌سوی ارزش‌ها و قله‌های کمال سیر داده و به اسلام راستین دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: جوهره شغل علما و روحانیان دعوت الی الله است و چه شغلی از این بهتر وجود دارد؛ چراکه داعی الی الله افتخار بوده و کار انبیا و اولیا است.

وی خطاب به روحانیان گفت: به دعوت اکتفا نکنید و پشتوانه عمل را هم چاشنی سخنانتان کنید و عمل صالح پشتوانه سخنانتان باشد؛ زیرا وقتی روحانی و عالم دین سخنانش در عملش تجلی کند حرف‌هایش تأثیرگذار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: مردم اعمال و گفتار ما را می‌بینند و مقایسه می‌کنند؛ ازاین‌رو باید بهترین الگو برای آنها باشیم و با عمل حرف‌ها را به کرسی بنشانیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات