۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۲۶۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

قدرت لايزال جمهوري اسلامي ملت شريف و انقلابي است

نماینده خبرگان گفت: قدرت لايزال نظام جمهوري اسلامي ايران ،قدرت ملت شريف و انقلابي است و بايد به اين ملت خدمت كرد.
حسینی خراسانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در نطق خود در اجلاس خبرگان گفت: قدرت لايزال نظام جمهوري اسلامي ايران ،قدرت ملت شريف و انقلابي است. بايد به اين ملت خدمت كرد.

وی افزود: روحانيت متعهد و راستين شيعه با همه تبليغاتي كه عليه روحانيت انجام مي‎گيرد همواره در خط مقدّم دفاع از دين و خدمت به مردم بوده و هست و مردم همچنان روحانيت را مرجع امور ديني، دنيوي و سياسي خود مي‎دانند و در رويدادهاي پيچيده به روحانيت پناه مي‎برند.

نماینده خبرگان اظهار داشت:‌ اين اعتبار اجتماعي و سرمايه عظيم مردمي روحانيت ،معلول خداخواهي و خدمتگزاري به دين ملت و بي اعتنائي به زخارف دنيوي و ساده زيستي آنان است .رهبري حكيم و معتقد نظام اسلامي، انديشه مبارك و راهگشا و فراگير سبك زندگي ديني را مورد توجه و تكرار و تاكيد قرار دادند.

وی ادامه داد: سبك مردم داري ،سبك مديريت و سبك حكومت در اسلام يك سبك ويژة پاك و آسماني است با عنايت به دغدغه ها و آسيب هاي جدي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و معيشتي در نطق های خبراي امت و امناي ملت مطرح شد.

توجه به سه كلام نوراني براي علاج مشكلات و درمان دردهاي موجود امروز و فرداي جامعه اسلامي و حفظ حكومت اسلامي ضروری است :

1- ملتي كه در آن ضعيف نتواند بدون واهمه و بيم، حقش را از قوي مطالبه و دريافت كند هيچ وقت و هرگز روي سعادت و پيروزي و آرامش را نخواهد ديد.

2- حضرت امير به هنگام ترك بصره پس از مدتي اقامت و حكومت در آنجا و نيز به هنگام ورود به كوفه و تصدي منصب رهبري و حكومت به اهالي بصره و كوفه صورت دارائي و موجودي مالي خود را خيلي شفاف اعلام كرد و فرمود:

داراي همين مركب ، اثاث و اسباب زندگي و اين غلام هستم. هرگاه در پايان كار چيزي بر اين افزودم و اندوختم پس من در حق شما خيانت كرده ام.

3- هرگاه حاکمان به هر دليل حاكميت و صاحب منصبان نتوانستند در كار و كاسبي و زندگي و معيشت مردم توسعه ايجاد كنند و نتوانستند به بازار و صنعت و توليد و اشتغال نشاط و رونق ببخشند. پس بايد سطح زندگي خود را با سطح زندگي ضعيف ترين افراد جامعه تنظيم كنند تا فقر و تنگدستي و مشكلات و بيكاري خانواده ها را تحت فشار قرار ندهد و آنان را وادار به شورش نكند.

وی افزود: اگر نظام اسلامي و فرزندان دلير سپاه، تفنگ داراني هستند كه آمريكائي ها را به اسارت گرفتند و شاخ آمريكا را شكستند و اگر جمهوري اسلامي، چشمه فتنه ها را كدر كرده است و دست اجانب را از اموال اين كشور قطع كرده است همه و همه با وجود رهبري زاهد ، شجاع ، مقتدر و قدرت عظيم الهي ملت بوده است. بنابراين بايد به فكر اين ملت بود و با آنها همدردي كرد و مشكلات ملت را حل كرد و اين راهكار غلبه بر همه مشكلات و خنثي سازي همه توطئه ها و بقاء‌ نظام و جمهوري اسلامي است./۱۳۲۳/ ۱۰۳/ص

ارسال نظرات