۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۱۵۶
حجت الاسلام مومنی:

گریه بر امام حسین گناهان کوچک و بزرگ انسان را پاک می‌کند

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه گریه بر امام حسین(ع) گناهان کوچک و بزرگ انسان را پاک می‌کند، گفت: در صحرای محشر پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) از گریه کنندگان امام حسین(ع) شفاعت خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، امروز در آیین تشت‌گذاری حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) تهران گفت: امام حسین(ع) محافظ گنج الهی است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در راه رضای الهی تمام هستی خود را عطا فرمودند، ابراز داشت: امام حسین(ع) کشتی نجات است بنابراین اگر کسی رو به سوی ایشان کند سعادت دنیا و آخرت نصیب او می‌شود.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: امام حسین(ع) بالاترین شهید است پیامبر(ص) در فضیلت شهید کربلا فرمودند: خداوند از قتل امام حسین(ع) حرارتی در وجود انسان مومن قرار می‌دهد که خنکی به خود نمی‌بیند؛ قرنها است که واقعه عاشورا می‌گذرد اما همواره این حماسه عظیم و ماندگار تازه و زنده باقی مانده است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام علی(ع) گفت: حضرت فرمودند: هیچ روزی مانند روز عاشورا نیست همه باید برای مظلومی امام حسین(ع) اشک ماتم بریزند؛ همه روز ما تا زمان ظهور امام زمان(عج) عاشورا است.

وی با تاکید براینکه گریه بر امام حسین(ع) گناهان کوچک و بزرگ انسان را پاک می‌کند، عنوان کرد: در صحرای محشر پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) از گریه کنندگان امام حسین(ع) شفاعت خواهند کرد.

گفتنی است آیین تشت‌گذاری یکی از قدیمی‌ترین سنتها و مناسک ایرانی است که جمع کثیری از مردم ترک زبان ایران، با این آیین عزاداریهای محرم را شروع می‌کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات