۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۴۰۷
استاد سطح عالی حوزه:

تندوری و افراط در اسلام ممنوع است

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با تأکید براینکه تندوری و افراط در اسلام ممنوع است، گفت: اسلام یعنی تسلیم و اطاعت نه اقدام خودسرانه؛ این در حالی است که امروز عده ای از مسلمانان کارشان رفتارهای افراطی است.
درایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، جمعه شب در جلسه تفسیر خود در مجتمع بنی فاطمه(س)  گفت: خداوند در آیات آغازین سوره حجرات، ادب ارتباط با رسول خدا را به مسلمانان تعلیم می دهد.

وی با بیان اینکه انسان دارای دو بعد اخلاق(صفات و کمالات درونی) و آداب است،  تصریح کرد: دین اسلام افزون بر تمرکز بر اخلاق انسان ها و تربیت اخلاقی ان ها، به آداب و شیوه برخوردهای بیرونی نیز توجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با اشاره به این فرمایش امیرمؤمنان علی(ع) که ادب مانند زیور آلات است، افزود: ادب افزون بر پوشش تمیز، انسان را زیبا جلوه می دهد.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند برای پیامبر(ص) قداست قائل است و نباید مانند دیگران با او رفتار شود؛ عدم سبقت در رفتار، راه رفتن و گفتار باید رعایت شود چرا که اگر جلوتر حرکت کنیم، دچار خطا می شویم.

وی با تأکید براینکه تندوری و افراط در اسلام ممنوع است، ادامه می دهد: این در حالی است که امروز  عده ای از مسلمانان کارشان رفتارهای افراطی است.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با بیان اینکه اسلام یعنی تسلیم و اطاعت نه اقدام خودسرانه، افزود: یادآور شد: باید دانست رسول خدا(ص) از روی هوی وهوس و تشخیص خود سخن نمی گوید بلکه همه از سوی خداوند است./930/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات