۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۲۷۴۶۸

تظاهرات در کشور اسلامی مغرب در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شهروندان مغربی با برگزاری تظاهراتی در رباط پایتخت مغرب، خواستار وضع قانونی برای ممنوعیت و جرم تلقی شدن هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.
تظاهرات

به گزارش خبرگزاری رسا، معترضان مغربی با برگزاری تظاهراتی در مقابل مقر پارلمان مغرب هر گونه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها در زمینه هنر و ورزش را محکوم کرده و خواستار وضع قانونی برای جرم تلقی شدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

این تظاهرات بنا به درخواست «ائتلاف مغرب به خاطر فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل» که متشکل از 15 انجمن مغربی حامی فلسطین است، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «ملت خواهان جرم شمردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است»، «عادی‌سازی روابط نه، هروله نه»، «فلسطین امانت است و عادی‌سازی روابط خیانت».

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، این تظاهرات پس از آن برگزار شد که هفته گذشته یک خواننده صهیونیست در یک جشنواره هنر و موسیقی در شهر طنجه شرکت کرده بود.

هفته پیش نیز صدها فعال مغربی در طنجه در اعتراض به مشارکت این خواننده صهیونیست در جشنواره موسیقی تظاهرات کردند.

در همین رابطه «أحمد أویحان» رییس «المرصد الوطنی لمناهضة التطبیع» گفت که ملت مغرب قضیه فلسطین را نخستین قضیه خود می‌داند و استقبال برخی طرف‌ها از صهیونیست‌ها در کشورشان برای این ملت جای سوال دارد.

اویحان افزود که متأسفانه پیش‌نویس قانونی درباره جرم تلقی شدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که مورد توافق 4 فراکسیون پارلمانی بود، همچنان مسکوت ماند.

دسامبر سال 2000 همزمان با آغاز انتفاضه مسجدالاقصی، مغرب دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط را تعطیل و روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات