۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۳۷۷
آیت الله عبداللهی در گفت وگو با رسا:

متأسفانه در عرصه فرهنگی انقلابی عمل نکردیم/ میدان اقتصاد کشور دست انقلابیون نبوده است

نماینده خبرگان با بیان این که رهنمود اخیر رهبر انقلاب هشداری به موقع برای هوشیاری نسبت به تحقق اهداف انقلاب بود، گفت:اگر صرفا مشغول شعار باشیم و به شعار اکتفا کرده و از توجه به اهداف غافل شویم، از تداوم اهداف اصلی باز خواهیم ماند.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب از خبرگان برای تشکیل هیأت های اندیشه ورز گفت: رهنمود اخیر رهبر انقلاب همانند سایر رهنمودهای ایشان به خبرگان فرمایشی بسیار راهبردی، اصولی و اساسی است.

عدم ارزیابی وضعیت انقلاب سبب غفلت از اصل هدف خواهد شد

وی افزود: یکی از اموری که در هر کار مهمی نقش اساسی در موفیقت آن دارد رصد و ارزیابی در امور خرد و کلان است، باید افراد و مسؤولان  نسبت به کار و مسؤولیتی که دارند ارزیابی داشته باشد و اگر این بررسی وجود نداشته باشد سبب غافل شدن از اصل هدف خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی یک حرکت جهانی و به تعبیر امام راحل انفجار نور بود، اظهار داشت: پیروزی انقلاب قطبی در برابر نظام سوسیالیسم و نظام سرمایه داری بود و دنیا را متوجه یک حرکت عظیم کرد.

رهنمود رهبر انقلاب هشداری به موقع برای هوشیاری نسبت به تحقق اهداف انقلاب بود

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اهدافی بسیار بلند و عالی دارد، رهنمود اخیر رهبر انقلاب هشداری به موقع برای هوشیاری نسبت به تحقق اهداف انقلاب بود، اگر صرفا مشغول شعار باشیم و به شعار اکتفا کرده و از توجه به اهداف غافل شویم، از تداوم اهداف اصلی باز خواهیم ماند.

آیت الله عبداللهی با بیان این که باید بر اساس نظامی دقیق و حساب شده ارزیابی های لازم درباره وضعیت تحقق اهداف انقلاب اسلامی صورت گیرد، ابراز داشت: باید کار میدانی و مطالعه صورت گیرد و بررسی شود که آیا اهداف ارزشمند حرکت جهانی انقلاب اسلامی که دین را به میدان آورد و در جامعه حاکم کرد، محقق شده است یا هنوز جای کار دارد.

در تولید ابزارهای دفاعی مثل موشک انقلابی عمل شده است

وی عنوان کرد: باید بدانیم  امروز انقلاب اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد و در چه مرحله ای است، رهبر انقلاب نمونه های از اهداف انقلاب اسلامی را بیان فرمودند، شاهد هستیم که از نظر سیاسی با نگاه اجمالی در جایگاه اقتدار هستیم و نظام جایگاه بلندی دارد، بخش قابل توجهی از هدف در این زمینه محقق شده اما به تعبیر رهبری هنوز بایددر این زمینه هم کارهایی انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: موضع گیری هایی که استکبار جهانی نسبت به نظام اسلامی انجام می دهد به این دلیل است که اقتدار حکومت اسلامی را احساس می کند، استکبار جهانی در خاورمیانه اهداف بسیاری شومی داشتند اما جمهوری اسلامی با حضور قوی در صحنه مانع تحقق اهداف آن ها شد؛ بنابراین استکبار اقتدار انقلاب را احساس کرده و سر و صدا می کند.

وی اضافه کرد: انقلاب در برخی زمینه های همانند مسائل علمی، هسته ای، تولید ابزارهای دفاعی مثل موشک موفق بوده و انقلابی عمل شده است از این رو از یک اقتدار خاصی در زمینه دفاعی و موشکی برخوردار هستیم اما وقتی نسبت به مسائل فرهنگی به صورت میدانی مطالعه می کنیم می بینیم که در این زمینه با توجه به حرکت های دشمن و برخی کم کاری ها، حاکمیت ارزش ها دچار ضعف است.

متأسفانه در عرصه فرهنگی انقلابی عمل نکردیم

آیت الله عبداللهی با بیان این که نقشه های استکبار جهانی و غرب در زمینه فرهنگی تأثیر داشته است، گفت: متأسفانه در عرصه فرهنگی انقلابی عمل نکردیم، در عین حال باید توجه داشت که حرکت های عظیم سیاسی و اقتدار حاکمیت امروز، وابسته به انقلابی عمل کردن در بخشهای فرهنگی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مقیدشدن جامعه به ارزش های اسلامی و به تعبیر رهبر انقلاب تدین یعنی التزام عملی مردم جامعه به ارزش های اسلامی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: آگاهی و بیداری مردم وحدت جامعه در ایام عزاداری و حرکت های سیاسی  همانند 22 بهمن و روز قدس بسیار اهمیت دارد و نشان از توجه به ارزش های اسلامی است اما در عین حال ملتزم بودن افراد جامعه نسبت به ارزش های اسلامی محل تأمل است و باید بیشتر به آن بها داده شود.

مجاهدت حججی ها زمینه ساز  اقتدار روز افزون نظام اسلامی در جهان شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعد از 8 سال دفاع مقدس متأسفانه گاهی در قسمت ارزش های اسلامی کوتاهی های خاصی دیده می شود، اظهار داشت: حالت عقب گردی در این زمینه وجود دارد و مقداری با ارزش ها و اهداف در این زمینه فاصله گرفته ایم، البته شهید حججی و رزمندگان آینه ای از پرورش یافته های ارزش های انقلاب اسلامی هستند و مجاهدت آنان زمینه ساز  اقتدار روزافزون نظام جمهوری اسلامی در جهان شده است.

وی همچنین مسأله اقتصاد کشور را نیازمند بررسی و ارزیابی دانست و ادامه داد: متأسفانه در زمینه اقتصادی نیز انقلابی عمل نشده است، وقتی عرصه اقتصاد را با مسائلی همانند تولید ابزارهای دفاعی همانند موشک مقایسه می کنیم متوجه می شویم که به صورت انقلابی و جدی عمل نشده و میدان دست انقلابیون نبوده است.

میدان اقتصاد کشور دست انقلابیون نبوده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که همه ابعاد انقلاب و نهادهای آن باید مورد رصد و ارزیابی قرار بگیرد، ابراز داشت: آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف خود به خوبی عمل کرده یا جای کار دارد؟ درباره دیگر نهادها نیز باید این بررسی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: رهنمود رهبر معظم انقلاب یک هشدار است و باید به آن توجه شود، ما باید در زمینه های گوناگونی نسبت به مسائل ارزیابی کلان داشته باشیم، در اصل سوم قانون اساسی 16 وظیفه بر عهده حکومت و دولت اسلامی گذاشته است، نخستین بند این وظایف رشد زمینه فضائل و ارزش های اسلامی و مبارزه با فساد است، حال مسؤولان ما در این زمینه چگونه عمل کرده اند؟ این مسأله نیاز به ارزیابی دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان مهم ترین نهادی است که کار اجرایی را بر عهده ندارد؛ اما نمایندگان خبرگان با رأی مردم از سراسر کشور جمع شده اند و جایگاه مهمی  دارند و به اقتضای جایگاه خبرگان، اعضای آن می توانند این کار کلان را پیگیری و دنبال کنند و ابعاد را مورد بررسی قرار دهند و به مسؤولان اجرایی، فرهنگی و زمینه های دیگر تذکرات لازم را داشته و مطالبه گری کنند./1323/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات