۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۸۸۴۵
آیت الله صدیقی:

سعادت انسان در یاد خدا و جلب رضایت او در تمام امور است

امام جمعه موقت تهران گفت: تنها کاری که انسان قبل از رسیدن زمان مرگ باید انجام دهد این است که همواره خداوند را ناظر بر اعمال و نیات خود بداند و در انجام کارها تنها رضای خدا را مدنظر داشته باشد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که بعد از ظهر امروز به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) در مسجد امام بازار تهران برگزار شد، گفت: خداوند متعال برای نجات انسان از سرگردانی حجت عقل را در باطن او قرار داده است.

وی افزود: در درون هر انسانی دو گروه در مقابل هم قرار دارند، جبهه و قشونی با فرماندهی عقل و قشون دیگری به فرماندهی جهل؛ جهل مقابل عقل است و عاقبت بینی ندارد. قشون عقل دارای صفات سخاوت، شجاعت، عدالت، عفت، کرامت و بسیاری از عناصر دیگر است که موانع راه را از پیش پای انسان برمی‌دارد تا او را به بهشت برساند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از سوغاتی‌هایی که باید از شرکت در مجالس و عزاداری‌های امام حسین(ع) ببریم تهی کردن دل از کینه به اقوام و دوستان و خویشاوندان است، گفت: در مقابل عقل قشون جهل است که نتیجه آن بخل، جبن، حرص، کینه ورزی به مؤمن و تمام رذایل اخلاقی است، لازم است انسان همواره دل‌‌ خود را از کینه‌ پاک کند.

وی ابراز داشت: به فرمایش پیامبر اکرم(ص) دو چیز را باید همواره به خاطر سپرد که تضمین سلامت دین است اول فراوانی ذکر خداوند برای خودسازی و دومی یاد مرگ است که حق بوده و انسان از وقت آن بی خبر است.

آیت الله صدیقی در ادامه ابراز داشت: راهی که در پیش داریم یک مقصد آن جهنم است و یک مقصد آن بهشت؛ با خود بیاندیشیم آیا راهی که انتخاب کردیم راه به بهشت دارد. انسان آگاه در اعمال خود محاسبه دارد و توشه‌ برای سفر آخرت جمع می‌کند.

وی در ادامه گفت: مرگ در تعقیب انسان است و انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند از چنگال او فرار کند. خداوند متعال یک تیم را برای مراقبت از ما قرار داده تا نیات و تمام اعمال ما را زیر نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کار ما به دست خداست و سرنوشت از قبل نوشته شده است، اگر بخواهد عذاب می‌کند و اگر بخواهد از گناهان ما می‌گذرد. امام حسین(ع) این فضا را برای ما مجسم کرده و می‌فرماید چه کسی به اندازه ما فقیر و مضطر و بیچاره و دست خالی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هنگامی که زمان مرگ انسان فرا برسد کاری از او ساخته نیست و تنها کاری که باید انجام دهد این است که قبل از رسیدن زمان مرگ همواره خداوند را ناظر به اعمال و نیات خود بداند و در انجام کارها تنها رضای خدا را مدنظر داشته باشد./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات