۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۵۲۸۸۵۶
آیت الله فقیهی:

وزیر علوم آینده باید به دنبال تربیت دانشجویان انقلابی باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید سعی شود که همه دانشجویان راهنمایی شوند تا مسیر انقلابی، علمی و تخصصی خود را بپیمایند، گفت: دانشجویان باید به گونه ای تربیت شوند که حامی کشور و انقلاب باشند.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتظار حوزه علمیه و علما از وزیر آینده علوم گفت: وزارت علوم وزارت مهمی در بعد فرهنگی به شمار می رود، بسیار مهم است که وزارت علوم در راستای فرهنگ جامعه فعال باشد تا بتواند از انحرافات جامعه دانشگاه جلوگیری کند.

وی افزود: جامعه دانشگاهی با حوزه علمیه فرق می کند،  وزارت علوم باید برای جذب دانشجوها به انقلاب، نسبت به آن ها  حکم پدری داشته باشد، نمی توان یک سری از دانشجویان را طرد کرد و کنار گذاشت و نسبت به آن ها غافل بود.

آیت الله فقیهی با بیان این که وزیر علوم آینده باید عاقل و باسواد باشد، اظهار داشت: وزیر علوم باید احساس وظیفه کند و توجه داشته باشد  که پدر دانشجویان به شمار می رود، همانگونه که پدر نسبت به فرزندان خود با محبت است و آنان را راهنمایی می کند وزیر و وزارتخانه علوم نیز باید این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: ممکن است یک پدر فرزندان خوب و ناخلف داشته باشد اما محبت او نسبت به فرزندان وجود داشته و همه آن ها را دوست دارد، گاهی در خانواده ها فرزندان ناخلف پیدا می شود که باید حالت پدرانه وجود داشته باشد تا دانشجویان جذب انقلاب شده و هدایت و راهنمایی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید سعی شود که همه دانشجویان راهنمایی شوند تا مسیر انقلابی، علمی و تخصصی خود را بپیمایند، ابراز داشت: دانشجویان باید به گونه ای تربیت شوند که حامی کشور و انقلاب باشند.

وی عنوان کرد: توقع ما از وزارت علوم این است که برنامه آن هدایت جامعه علمی به سمت حقایق، انسانیت و اسلام باشد، خط و ربط وزارت علوم باید به سوی اسلام، ایمان، تقوا و معنویت باشد و به صورت پدرانه با دانشجویان برخورد کند تا هدایتگر آنان باشند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات