۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۲۸۹۶۸
آیت الله استادی:

شهید حججی در راه خدا از همه چیز خود گذشت

دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این که هر چه عمل سخت تر شود اجر بیشتری هم خواهد داشت، گفت: امروز شبهات زیادی عزاداری را زیر سؤال می برد بنابراین ثواب این عزاداری هم بیشتر خواهد بود.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله استادی، امروز در هشتمین روز از عزاداری دهه اول محرم دفتر مقام معظم رهبری در قم، با بیان این که هر چه عمل سخت تر باشد اجر بیشتری هم نزد خدا خواهد داشت، افزود: کسی که از شهرهای دور به زیارت حضرت معصومه(س) می آید با ما که از خانه خود به زیارت می رویم فرق دارد و اجر او بیشتر است.

دیبر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اجتناب از گناه هم برای کسی که زمینه گناه برای او فراهم است اجر بیشتری دارد نسبت به کسی که زمینه گناه برایش فراهم نیست و گناه نمی کند.

وی با بیان این که امروز اجتناب از گناه بسیار سخت شده است، اظهار داشت: امروز وسیله گناه به داخل خانه های ما آمده است و در جیب هر کس یک وسیله گناه وجود دارد و اگر جوانی که غرق آتش شهوت است بخواهد از گناه اجتناب کند اجر مضاعفی هم خواهد داشت.

آیت الله استادی با اشاره به این که سازمان های مختلفی برای جلوگیری از شیوع گناه در کشور مسؤولیت دارند، افزود: دین از خود جوان خواسته است که گناه نکند و اگر تمام این سازمان ها هم به وظیفه خود عمل نکنند باز جوان وظیفه دارد خود را حفظ کند و خدا این قدرت را در وجود انسان قرار داده است.

وی با بیان این که در مراسمی که جوانان حضور دارند باید سعی شود که بینش و دانش جوانان نسبت به وظایف شان افزایش پیدا کند، گفت: هیچ چیز نزد خدا محبوب تر از جوانی که به سمت او بازگردد نیست و وقتی چیزی محبوب خدا شد خدا او را رها نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که جوانان باید از نظر علمی هم اهل تحقیق و درس باشند، خاطرنشان کرد: دشمن همواره تلاش می کند که جوانان را از دین و علم دور کند ولی جوانان باید بندگی خدا را فراموش نکنند و برای پیشرفت خود و کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: شهید حججی هم جوانی از همین جوانان بود که در راه خدا از همه چیز خود گذشت؛ در روایتی نقل شده است که محبوب ترین خلائق نزد خدا جوان کم سن و سالی است که زیبایی و جوانی خود را برای خدا قرار می دهد.

آیت الله استادی عامل دیگر محبوبیت نزد خدا را محبت اهل بیت(ع) دانست و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) باید فرع بر معرفت و شناخت امام حسین(ع) باشد و باید سبب عمل شود بنابراین عزاداری که به عمل به دستورات خدا منجر نشود باعث نزدیکی انسان به خدا نمی شود./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات