۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۲۹۰۲۲
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

يقين انسان را به مقام تالي تلو معصوم می رساند

حجت الاسلام حسيني گفت: حضرت ابوالفضل العباس به درجه اي از يقين رسيده بود كه تالي تلو معصوم بود، ابوالفضل العباس عصمت ندارد اما جانشين عصمت است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني جمعه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در هيات حسيني مسجد بالا بازار كاشان، برگزار شد، با اشاره به اينكه روز تاسوعاي حسيني، به نام ابوالفضل العباس نامگذاري شده است، گفت: بالاترين نيكي شهادت در راه خدا است كه ابوالفضل العباس در كربلا به اين مقام رسيد.

وي، مقام شهدا در نزد خدا را مقام والايي دانست و افزود: شهدا با شهادت خودشان بالاترين نيكي را انجام مي دهند و خداوند نيز به همين واسطه شهدا را مهمان خود مي كند، اما شهدا با وجود چنين مقام و جايگاهي، در قيامت به مقام ابوالفضل العباس غبطه مي خورند.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: براساس فرمايش امام، بالاتر از شهادت، مقامي نيست و اگر شهدا به مقام ابوالفضل العباس غبطه مي خورند، براي اين است كه ابوالفضل العباس ويژگي يقين را دارد كه همه ويژگيها در يقين جا سازي شده است و براي معرفي ايشان بايد گفت، ابوالفضل العباس به درجه اي از يقين رسيده بود كه  اين درجه به هركسي داده نمي‌شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: ابوالفضل العباس امام نيست، امامزاده است و معصوم نيست اما فرزند معصوم و برادر معصوم است و خودش عصمت ندارد، از اين رو امام صادق(ع) مي فرمايد، ابوالفضل العباس تسليم بود و تصديق داشت، بنابراين اگر كسي به يقين برسد تسليم و تصديق خواهد داشت.

وي افزود: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، خوابيدن با يقين از خوابيدن با شك و شبهه بهتر است و در روايتي امام صادق(ع) مي فرمايد، ايمان بالاترين ارزشها است، اما آنچه از ايمان بالاتر است، يقين است چرا كه يقين ستون ايمان است و اگر انسان به يقين برسد، ايمان او نيز قوي خواهد شد.

 حجت الاسلام حسيني گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، براي رسيدن به يقين، قلب انسان نبايد فرودگاه شيطان شود و چنانچه قلب انسان فرودگاه شيطان شود، گوش او براي شنيدن واقعيات عالم شنوايي نخواهد داشت.

وي، با اشاره به اينكه، حضرت ابوالفضل العباس به درجه اي از يقين رسيده بود كه تالي تلو معصوم بود، افزود: ابوالفضل العباس عصمت ندارد اما جانشين عصمت است، از اين رو در هيچكدام از زيارتنامه امامزادگان نام معصوم نيامده است و تنها زيارتنامه اي كه در آن نام معصوم نوشته شده است، زيارتنامه حضرت ابوالفضل العباس است و اين زيارتنامه، تنها زيارت نامه اي است كه امام حاضر آن را نوشته است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات