۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۱۱۹
آیت الله میرباقری:

عاشورا نبود کسی از فتنه ها نجات پیدا نمی کرد

نماینده خبرگان با بیان این که سیدالشهدا پای عهد خود ایستادند و نگران امت خود نیز هستند که نکند فتنه ها دامن مؤمنان را بگیرد، گفت: عاشورا نبود کسی از فتنه ها نجات پیدا نمی کرد.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند متعال در قرآن از یک سنت عمومی صحبت می کند و می فرماید ما شما به وسیله یکدیگر مبتلا می کنیم و مورد امتحان قرار می دهیم.

وی افزود: مؤمنان به وسیله کافران امتحان می شوند و خداوند از مؤمنان پیمان و عهد بر صبر می خواهد، خداوند متعال عهد عظیمی از معصومان گرفته که ابتلای در این عالم است، بلای معصومین در این عالم دو چهره دارد که یکی ضیافت الهی نسبت به خودشان است و دیگری شفاعت است که قسمت عمده بلای معصومان به شمار می رود، شاید بخش عمده ای از قصه عاشورا عهدی باشد که امام حسین(ع) برای شفاعت و دست گیری امت بستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که اگر عاشورا نبود کسی از فتنه های سقیفه، بنی امیه و بنی عباس و دیگر فتنه ها نجات پیدا نمی کرد، اظهار داشت: سیدالشهدا پای عهد خود ایستادند و نگران امت خود نیز هستند که نکند فتنه ها دامن مؤمنان را بگیرد.

وی ادامه داد: معصومان در وفای عهد خود تردید و سستی نمی کنند، امیرمؤمنان(ع) محکم پای عهد خود ایستادند، حضرت زهرا(س) با همه وجود پای عهد خود ایستادند و همه چیز را به میدان آوردند، حسنین(ع) نیز اینگونه بودند و کوتاهی نکردند و داستان آن ها با انبیا قابل مقایسه نیست.

آیت الله میرباقری با بیان این اهل بیت(ع) همانند ابراهیم وسط آتش رفتند تا خاموش شود و امت بتوانند عبور کنند، ابراز داشت: آیا ما نیز حاضر هستیم برای صبر بر بلای معصومان در کنار آن ها بایستیم؟ انسان می تواند صف خود را جدا کند و راه دیگری برود اما اگر بنا باشد در کنار معصوم بایستد بلا شامل انسان هم می شود.

وی عنوان کرد: ایستادن در این صحنه بسیار دشوار و از در آتش رفتن سخت تر است، امتحان اصحاب سیدالشهدا بسیار سخت بود، اگر کسی بخواهد کنار امام بایستد باید صبر و پایداری داشته باشد تو مصیبت زده و گرفتار امتحانات می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر کسی بر این سختی ها و امتحانات صبر کند و در بلا کنار امام بایستد ثواب فوق العاده خواهد بود، نتیجه ثبات قدم در راه سیدالشهدا سلام، رحمت و مغفرت دارد، قسمت عمده بلا کشیدن امام و معصوم برای امت و شفاعت آن ها است.

وی اضافه کرد: کنار امام ایستادن دشواری دارد، الحمدلله جایی ندیدیم که شیعیان بگویند که چرا یا علی گفتیم و در عالم گرفتار شدیم، شیعه به دلیل همین یا علی گفتن سختی های بسیاری در طول تاریخ کشیده است و امروز نیز این گونه است که اگر از امیرمؤمنان و اسلام دست برداشته شود دیگر کسی به انسان کاری ندارد.

آیت الله میرباقری با بیان این که همه دعواهای امروز بر سر ایستادن پای اسلام است، گفت: این که شیعه قیمتی است به دلیلی همراهی با امام است، کسی که پای امام خود بایستد و اگر جای فریب بخورد و گناه کند، اطاعت امام آن را محو خواهد کرد، کما این که شیطنت اولیای طاغوت خوبی های پیروان آن ها را محو می کند.

وی افزود: ایستادن پای کار سخت است و اگر بخواهیم بایستیم باید به لوازم آن ملتزم شویم، تکرار عاشورا برای این است که عهد خود را با امام حسین(ع) تازه کنیم، هر محرم یک نسیم نو از عاشورا است، عاشورا همانند خورشید یک چیز است اما طلوع آن متعدد بوده و امروز آن غیر از دیروز است، در هر محرمی باید عهد خود را تازه کرده و یک قدم به سیدالشهدا نزدیک تر شویم.

نماینده مردم البرز در خبرگان با بیان این که باید سعی کنیم تا موانع رفع شود و روز عاشورا در ارودگاه حضرت باشیم، گفت: اگر تا الان نیامدیم همانند حر باید به همه چیز پشت پا بزنیم و خود را به کاروان امام حسین(ع) برسانیم و خود را در کنار حضرت حس کنیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات