۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۹۱۴۵
آیت الله صدیقی:

مراسم تشییع شهید حججی تبلیغ جهانی بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور خیل عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حججی، گفت: مراسم تشییع شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) یک تبلیغ جهانی بود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که عصر تاسوعای حسینی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ائمه هدی(ع)، عَلَم دین هستند و به نوعی پروردگار متعال ایشان را به دریافت احوالات غیب مجهز فرموده است.

وی افزود: امام هم محدث است یعنی ملائکه بر او نازل می‌شوند و هم مُلهم است و خداوند متعال در لحظه لحظه زندگی به او الهام می‌کند، افزون بر مسأله تقارن ملائکه به حَضَرات ائمه معصومین(ع) و الهام به باطن این وجودهای نورانی و مبارک، ایشان الهامات آسمانی و امواج غیب را با وجود نورانی خود دریافت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر یک از ائمه صحیفه‌ای دارند که خداوند متعال از بدو امامت تا شهادت‌شان را برای ایشان نوشته و برنامه ریزی کرده، بیان داشت: امام حسین(ع) هم خود صحیفه دارد و هم جمعی که ایشان را در کربلا همراهی کردند از جانب امام حسین(ع) ماموریت ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاه به اینکه حضرت زینب(س) عالمه غیر معلمه در جواب خواستگاری عبدالله پسر جعفر طیار دو شرط گذاشته بود، گفت: حضرت زینب(س) یکی از شروط خود را برای ازدواج، دیدار هر روز امام حسین(ع) گذاشته بود. این حرکت حضرت زینب به ما نشان می‌دهد که انسان باید نسبت به امام عصر و زمان خویش عاشق باشد زیرا عاشق نمی‌تواند فراق معشوق را تحمل کند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: ما نیز اگر در دل خود عشقی به امام عصر داریم حتما باید به نیابت از امام زمان(عج) کار خیر انجام دهیم، برای سلامتی ایشان دعا کرده و صدقه بدهیم، هر روز ایشان را صدا بزنیم و برای ظهورشان دعا کنیم زیرا امام حتی از والدین به انسان نزدیکتر و دلسوزتر است؛ اگر کاری نکنیم در حق امام و ولی نعمت‌مان جفا کرده‌ایم.

مراسم تشییع شهید حججی یک تبلیغ جهانی بود

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مدار زندگی حضرت زینب(س) بود، گفت: دومین شرط حضرت زینب(س) برای ازدواج با عبدالله پسر جعفر طیار این بود که اگر برای امام حسین(ع) سفری در راستای اعتلا و احیای دین پیش آمد با ایشان سفر کند. حضرت زینب(س) به نوعی رییس تبلیغی کاروان امام حسین بود زیرا وقتی شهیدی به نقام شهادت نائل می‌شود باید مبلغینی باشند که مقام او را بزرگ بدارند و از اهداف او برای دیگران بگویند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور خیل عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر شهید بی‌سر محسن حججی، ابراز کرد: مراسم تشییع شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) یک تبلیغ جهانی بود که به جهانیان نشان داد که خون شهید برای‌ ما ارزشمند است و این یک سرمایه، فرهنگ، آموزگار و مکتب است که به ما خط می‌دهد که ادامه دهنده راه این بزرگان باشیم.

اسرای کربلا ظاهراً اسیر بودند اما رسالت آنها بیدار کردن مردم از خواب غفلت بود

وی افزود: در شهر شام علیه امام علی(ع) طوری تبلیغ شده بود که مردم امام را مسلمان نمی‌دانستند و حتی زمانی که امام در مسجد به شهادت رسید با تعجب می‌پرسیدند علی در مسجد چه کاری داشت که در آنجا کشته شده است و وقتی کاروان اسرای کربلا وارد شام شدند حتی پیرزنان حضرت زینب(س) را با سنگ به آنها می‌زدند. اسرای کربلا ظاهراً اسیر بودند اما در واقع رسالت آنها این بود که مردم شام را از خواب غفلت بیدار کنند؛ حضرت زینب(س) و اسرای کربلا ماموریت تبلیغی داشتند.

آیت الله صدیقی در ادامه گفت: یکی از علما تعریف می‌کرد در شهر دمشق یک کنفرانسی درباره امام سجاد(ع) بود که او را نیز دعوت کرده بودند و از برجستگان اهل سنت و مسیحیان نیز در آن حضور داشتند و مقالات و سخنرانی ارائه کردند. یک مسیحی در وصف امام سجاد(ع) شعری خواند که همه را تحت تاثیر قرار داد. ببینیم اسرای کربلا در شام چه کردند که امروز در دمشق برای این بزرگواران مجلس بزرگداشت برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: حضرت ابوالفضل(ع) مبلّغ و پرچم دین است. ولایتمداری و عشق به ولایت را باید از یاران امام حسین(ع) درس گرفت. ما شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم، لباس انقلاب اسلامی آغشته به خون علما، پیران، جوانان، بچه ها و زنانی است که آماج گلوله ها قرار گرفته اند. اگر این خون ها را تبلیغ نکنیم این خون‌ها رنگ می‌بازند و به مرور کمرنگ می‌شوند.

دشمن استقلال، دین، شرف و ناموس مردم را با سم‌پاشی اذهان از بین می‌برد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن استقلال، دین، شرف و ناموس را بدون دردسر می‌برد، گفت: دشمن از طریق شبکه‌های مجازی ذهن مردم را سم‌پاشی می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه کشور را نگه داشته، همین مجالس امام حسین(ع) و حضور برای زنده نگه داشتن خون ائمه و اصحاب‌شان است، گفت: اگر در کربلا هر شهید یک ماموریت داشت حضرت ابوالفضل(ع) چنان ایمان محکمی داشت که ماموریت‌های متعددی به عهده او گذاشته بود.

آیت الله صدیقی در ادامه ابراز داشت: به فرمایش امام سجاد(ع) یکی از سخت ترین روزها برای رسول خدا(ص) روز احد بود که عمویش حمزه در صحرای احد شهید شد و تحمل داغ حمزه بر پیامبر بسیار سخت بود، بعد از آن شدیدترین روز، روز موته بود که جعفر در این جنگ جانباز شد، دو دستش قطع شد، در خون خود غلتید و شهید شد ولی هیچ روزی به سختی داغ عاشورای حسین نرسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینها همه برای ما درس و مرام است. در این روزها خود را برای خدا خالص کنیم و بر ناگواری‌ها با ایمان و توکل به خدا صبر داشته باشیم./966/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات