۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۶۲۷
آیت الله شفیعی:

عدم حضور در مسجد و اقامه نکردن نماز جماعت کمک به شیطان است

آیت الله شفیعی گفت: عدم حضور در مسجد و اقامه نکردن نمازجماعت، صدقه ندادن و قرآن نخواندن کمک به شیطان است.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،‌ آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه سه شنبه در سلسله سخنرانی های ماه محرم در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به روایت منقول ابن عباس از دیدار رسول خدا(ص) با شیطان اظهار داشت: رسول خدا(ص) با دید الهی همه انس و جن را دیده و می شناسد؛ از این رو دیدن و شناختن شیطان مسأله بزرگی برای وی نیست افزون بر آن چه بسا بسیاری از ما شیطان را مشاهده کردیم اما نشناخته ایم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشاهده ابلیس برای انبیا شدنی است، افزود: آمدن شیطان برای دیدار با حضرت ختمی مرتبت به امر خداوند است که در این باره اهل تسنن به جبر قائل هستند حال آنکه شیعیان جبر را به شدت رد می کنند.

این عالم دینی عنوان داشت: رسول خدا(ص) در نخستین سؤال علل ممانعت شیطان از حضور مسلمانان برای نمازجمعه را می پرسد که ابلیس در جواب می گوید هنگام خروج امتت برای اقامه نماز جماعت تب داغ و سوزانی وجود مرا می گیرد که پس از پایان نماز برطرف می شود؛ از این رو برای عدم ابتلا به چنین تبی مانع از خروج مسلمانان برای اقامه نماز جماعت می شوم.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه مسجد نیامدن و عدم اقامه نماز جماعت کمک به شیطان است، خاطرنشان شد: ممانعت شیطان از یادگیری علم و احکام فقهی به وسیله مسلمانان به خاطر آن است که در این هنگام، کری و کوری بر شیطان تا زمانی که جلسات و نشست ها به پایان برسد، غالب می شود.

وی درباره حائل شدن شیطان میان امت اسلام و قرآن و تلاشش برای ممانعت از جهاد مسلمانان ابراز داشت: در هنگام قرائت قرآن، شیطان همچون سرب گداخته آتش می گیرد؛ همچنان که در هنگام جهاد، غل و زنجیرهایی بر دست و پای ابلیس بسته می شود که پس از بازگشت مجاهدان از میدان های جنگ بازخواهد شد هنگام عزیمت مسلمانان برای ادای فریضه حج چنین اتفاقی مشابهی هم می افتد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: صدقه دیگر عذاب نازل شده بر شیطان است؛ از این رو هر کار خیر و نیکی که از سوی امت اسلام روی دهد قاتل شیطان است./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات