۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۲۹۷۷۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر روی قتل عام مردم میانمار بسته‌اند

حجت الاسلام والمسمین عابدینی گفت: مدعیان حقوق بشر امروز چشم خود را بر روی قتل عام مردم میانمار بسته‌اند، در حالی که امام حسین(ع) برای هر مظلومی در هر منطقه از جهان دغدغه داشتند و ما همان راه را باید دنبال کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه  در قزوین در دیدار هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با تبریک توفیقات علمی این دانشگاه، اظهار کرد: امام علی(ع) فلسفه رسالت، نبوت و وحی را نجات مردم از نادانی و گمراهی معرفی کرده اند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) تاکید می‌کنند امام حسین(ع) خونش را بذل کرد تا مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهد و این مهم جایگاه والای آگاهی بخشی به جامعه را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: اصل دوم این است که زمانی کربلا را حادثه‌ای میبینیم که هر سال در سالگرد آن باید مجلس یادبود گرفته شود اما اگر جریان امام حسین(ع) را حادثه نبینیم، بلکه جریان بدانیم، تکلیف سیاسی و اجتماعی و راهمان مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در انقلاب حادثه عاشورا جریان داشت و توفیقات عظیمی که مشاهده می‌کنیم، به خاطر توجه به جریان عاشورا بود و این معنا امروز هم باید به بخش‌های مختلف جامعه تعمیم داده شود.

حجت الاسلام والمسمین عابدینی اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر امروز چشم خود را بر روی قتل عام مردم میانمار بسته‌اند، در حالی که امام حسین(ع) برای هر مظلومی در هر منطقه از جهان دغدغه داشت و ما همان راه را باید دنبال کنیم.

وی گفت: در دانشگاه‌های ما باید حرکت و جهت وجود داشته باشد و جهت آن بسیار حائز اهمیت است و معلوم باشد به چه سمتی حرکت می‌کنیم و باید جهت خود را با جهت و خط اباعبدالله‌الحسین(ع) همراه کنیم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار دکتر مرتضی موسی‌خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گزارشی از اقدامات علمی و فرهنگی این دانشگاه ارائه کرد./873/د103/ب1

ارسال نظرات