۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۹۹۹۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

فواید و اثرات یاد مرگ در زندگی انسان ها

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یاد مرگ در زندگی انسان تأثیرات فراوانی دارد، گفت: یاد مرگ انسان را از گناهان دور کرده و به خداوند متعال نزدیک می کند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله روح الله شاه آبادی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، توجه به مرگ  و قیامت را امری ضروری دانست.

وی مرگ را حقیقتی الهی و قطعی دانست و افزود: انسان باید برای قیامت و آخرت خود توشه فراهم کند، متأسفانه گاهی انسان ها به گونه ای زندگی و رفتار می کنند که گویا در این دنیا جاودانه خواهند بود در حالی که اینگونه نیست و انسان ها باید مرگ را نزدیک خود ببینند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یاد مرگ در زندگی انسان تأثیرات فراوانی دارد، اظهار داشت: یاد مرگ انسان را از گناهان دور کرده و به خداوند متعال نزدیک می کند و سبب می شود که انسان برای آخرت خود توشه فراهم کند.

وی ادامه داد: در همین راستا در اسلام بر ثواب و استحباب مؤکد شرکت در تشییع جنازه مسلمین تأکید شده است تا انسان یاد مرگ و قیامت کرده و تصور نکند که زندگی دنیا جاودانه خواهد بود بلکه همه انسان روزی از این دنیا می روند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که زهد و بی اعتنایی به دنیا و به فکر قیامت بودن سبب انشراح قلب انسان می شود، ابراز داشت: انسان ها در این دنیا همانند مسافرانی هستند که باید بعد از مدتی این دنیا را ترک کنند و به دیار باقی و ابدی بروند.

وی عنوان کرد: انسان باید آمادگی در برابر مرگ داشته باشد، افرادی که در مکتب اهل بیت(ع) پرورش پیده کرده اند و وابسته به زندگی دنیا نشده اند، هراسی از مرگ ندارند و با شوق و میل قلبی به استقبال مرگ می روند چرا که مرگ پایان زندگی انسان نخواهد بود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات