۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۳۰۶۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پشت صحنه اصلاحات اخیر در عربستان گویای تغییرات اساسی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در ورای اصلاحات اخیر در عربستان پشت‌صحنه‌ای وجود دارد که گویا تغییر اساسی در راه است، حدس این است که قصد دارند در کل مدیریت کشور خود تجدیدنظر کنند
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیریت امور شعب بانک ملی استان با اشاره به تغییرات اخیر در رویه عربستان سعودی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد سران آل سعود به این جمع‌بندی رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند راه غلط گذشته خود را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم حج امسال هم عربستان در رفتار خود تجدیدنظر کرده بود و تلاش داشت سیاست‌های نادرست گذشته در مراسم حج را تکرار نکند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: گویا سران آل سعود بالاخره متوجه شده‌اند که مردم امروز دیگر نمی‌توانند خشونت و تحجر را بپذیرند؛ زیرا آگاهی و بصیرت اجتماعی پیدا کرده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون دنیا دهکده جهانی واحدی شده و سران آل سعود نمی‌توانند سیاست‌های گذشته را تکرار کنند؛ از این‌ رو تلاش دارند تغییر رویه بدهند.

وی با اشاره به حضور در سفر حج امسال و سه سال پیش، افزود: در این سفر مشاهده می‌شد که پروژه‌های عمرانی عربستان از دو سه سال پیش تقریباً متوقف شده بود و معلوم بود که از لحاظ بودجه‌ای در مضیقه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: وقتی بودجه خود را صرف جنگ و خرید تسلیحات نظامی می‌کنند معلوم است که برای کارهای عمرانی بودجه کم می آورند.

وی گفت: در ورای اصلاحات اخیر در عربستان پشت‌صحنه‌ای وجود دارد که گویا تغییر اساسی در راه است، حدس این است که قصد دارند در کل مدیریت کشور خود تجدیدنظر کنند؛ اما اینکه چه زمانی و تا چه میزان موفق به این کار شوند مشخص نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: تجدیدنظر در سیاست‌های پیشین عربستان نشان می‌دهد قرار است عقلانیتی در این کشور حاکم شود./9314/۲۰۲/ح

ارسال نظرات