۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۳۱۴۳۴
آیت الله ری شهری:

بداخلاقی علت اصلی افزایش طلاق در جامعه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسن خلق رمز شیرینی زندگی است‌، گفت: امروز بیشتر طلاق‌ها از بی‌پولی نیست بلکه بداخلاقی و سوء خلق عامل اصلی جدایی زوجین به شمار می‌رود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: در بخش دیگری از دعای نورانی مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) پس از سلام و درود به خداوند و خاندان رسالت از حضرت حق وسیع‌ترین رزق و روزی را در سن پیری و سالمندی درخواست می‌کنند.

وی با بیان اینکه وسعت رزق شامل رزق مادی و معنوی، می‌شود، ابراز کرد: بسیاری از روایات به دست آمده ذیل رزق مادی به کار رفته است، امام صادق(ع) فرمودند: بهشت حسنه آخرت است؛ انسان اگر در دنیا به همراه زندگی مناسب حسن خلق داشته باشد زندگی‌اش بهشتی می‌شود، امروز بیشتر طلاق‌ها از بی‌پولی نیست بلکه بداخلاقی و سوء خلق عامل اصلی جدایی زوجین به شمار می‌رود.

آیت الله محمدی ری‌شهری با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، گفت: حضرت فرمودند: انسان اگر رزقش وسیع باشد و بتواند همه نیازهایش را رفع کند مطلوب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که چرا امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد در دوران سالخوردگی و سالمندی وسیع‌ترین روزی را به او عطا کند، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) نیز از خداوند چنین درخواست فرمودند: بارالها؛ وسیع‌ترین رزق خودت را در هنگام سالمندی و سپری شدن عمر به من عطا کن.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: انسان در سالمندی به سبب سالخوردگی و کهولت سن قوای بدنش ضعیف می‌شود به همین نسبت تلاش و فعالیت او نیز کاهش می‌یابد بنابراین علت این دعا که خدایا در سالمندی به من رزق وسیع عطا کن همین امر است تا انسان نیازمند دیگری نشود.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: این رزق شامل رزق مادی و معنوی می‌شود که اگر در آن دوره این رزق افزایش یابد بسیار ارزشمند خواهد بود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات