۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۳۱۴۴۷
معاون اول رییس جمهور:

سخنان ترامپ جز نفرت، توهین، دروغ و تهمت نبوده است

جهانگیری با بیان این‌که سخنان روز گذشته ترامپ چیزی جز اتهامات ناروا و دروغ نسبت به ایران اسلامی نبوده است، گفت: دولت آمریکا با دروغ‌پردازی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور امروز در مراسم افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با اشاره به اتهامات روز گذشته رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: صحبت‌های مغرضانه ترامپ را در حالی شاهد بودیم که در او در دوران رقابت‌های انتخاباتی انتقادات زیادی علیه دولت گذشته ایالات متحده داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز که ترامپ وارد عمل شده، دید که حرف‌ها مغایر با واقعیت است؛ قبلاً ترامپ ادعا می‌کرد دولت اوباما داعش را ایجاد کرده است و میلیاردها دلار در خاورمیانه بیهوده هزینه شده، اما امروز ادعا می کند که ایران حامی داعش، القاعده و دیگر تروریست های تروریستی است.

جهانگیری ادامه داد: ترامپ در دوران انتخاب ادعا کرده بود بعد از ریاست جمهوری کارهای شگفت‌انگیزی خواهد کرد و با این شعارها رأی آورد؛ اما امروز در نهایت جز نفرت و بدبینی، توهین، دروغ و تهمت حرفی نزده است، رییس جمهور آمریکا حداقل اطلاعات یک فرد معمولی را در سخنرانی روز گذشته خود نداشت تا جایی که نام منطقه مهمی چون خلیج‌فارس را اشتباه عنوان کرد.

معاون اول رییس جمعور با بیان این‌که سخنان روز گذشته ترامپ چیزی جز اتهامات ناروا و دروغ نسبت به ایران اسلامی نبوده است، تصریح کرد: تاریخ نشان داده ملت ایران براساس باورهای عمیق خود توانسته نظام اسلامی را به خوبی رو به تعالی هدایت کند، امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و یکدلی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا با دروغ‌پردازی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد، خاطرنشان کرد: ترامپ خیال می کند با تهدید و تحریم می تواند عزم ملت ایران را خدشه‌دار کرده و از باتلاق گرفتار شده در منطقه نجات پیدا کند، غافل از این‌که برجام یک معاهده بین‌المللی چند جانبه است که مبتنی بر حقوق بین الملل به امضا رسیده است.

جهانگیری افزود: برخی تردید داشتند که چگونه می‌شود ایران به تنهایی در مقابل شش کشور قدرتمند جهان قرار گرفته و حرف خودش را بزند، در حالی که با اطمینان به توانمندی دیپلمات‌ها و پشتوانه قوی داخلی وارد میدان شدیم و برجام را به جایی رساندیم که امروز ترامپ ادعا می‌کند کلاه سرشان رفته است.

وی با بیان این‌که امروز برجام یک الگوی تمام عیار برای حل مسائل پیچیده بین المللی است، گفت: امروز کار به جایی رسیده که بلافاصله پس از ادعاهای واهی رییس جمهور آمریکا، به جای اینکه دولت ایران جواب دهد، نماینده اتحادیه اروپا جواب آن را داده و به صراحت اعلام می‌کند که سخنان ترامپ  نسنجیده است.

معاون رییس جمهور با تأکید بر این‌که ایران اهل گفت‌وگو و تعامل سازنده با دنیا است، افزود: سیاست‌های داخلی در حوزه اقتصاد نیز بر اساس اقتصاد مقاومتی پی‌ریزی شده است، اقتصاد مقاومتی تنها برای روزهای سخت و فشار تحریم‌ها نیست، بلکه الگویی برای توسعه کشور محسوب می شود.

جهانگیری افزود: دولت می‌داند که مردم از بیکاری در رنج بوده و معیشت و وضع درآمد مناسبی ندارند، راهبرد پیش گرفته این است که با بهبود اقتصاد ایجاد اشتغال کنیم؛ در این راستا دو راهبرد را به طور جدی دنبال می کنیم، یکی از این راهبردها گفت‌وگو و مذاکره برای احقاق حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی است. 

وی با بیان این‌که در جریان مذاکرات هسته‌ای تعداد اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران حداکثر 10 نفر بود، گفت: این در حالی است که تعداد گروه پشتیبانی مذاکره‌کنندگان آمریکا 150 نفر بودند و مشخص نیست که چگونه می‌گویند سر آمریکا کلاه رفته است. امروز در هر جمع و نشست منطقی که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، مشخص می‌شود که مذاکرات برجام یک الگو بین‌المللی است.

جهانگیری با اشاره به این‌که راهبرد دوم دولت اداره امور اقتصادی کشور به شکل مطلوب است، گفت: دولت اطلاع دارد که مردم از بیکاری رنج می‌برند و وضعیت معیشتی آنها مناسب نیست. باید تلاش کنیم که اقتصاد کشور بزرگ شود و با اشتغال‌زایی و افزایش درآمد مردم، زندگی شرافتمندانه‌ای برای آنها مهیا سازیم.

وی در بخش دیگییری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء در عرصه‌های مختلف سازندگی کشور اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم لانبیا(ص) نقطه اتکای توسعه سازندگی است، امروز اجرای طرح تولید آهن اسفنجی برای تأمین خوراک فولاد کشور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به همت قرارگاه بوده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات طرح احیای فولاد میانه بومی است، گفت: ایران بهترین ذخایر سنگ آهن را دارد و نخستین کشور از نظر ذخایر گازی است و گاز در واحدهای تولید فولاد می‌تواند نقش ماده اولیه را ایفا و از این طریق آهن اسفنجی تولید شود.

وی با اشاره به این‌که امروز واحد احیای مستقیم و تولید آهن اسفنجی با اتکا به توان داخلی ساخته شده است، گفت: دانش فنی تولید آهن اسفنجی به روش جدید نیز در اختیار ایران قرار دارد، از تمامی تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تشکر می کنیم که توانست در کمترین زمان این واحد تولیدی را به اتمام برساند.

جهانگیری با تأکید بر این‌که قرارگاه سازندگی مجموعه‌ای متعلق به ملت ایران بوده و قادر است کارهای بزرگی انجام دهد، افزود: دولت نمی‌تواند این توانمندی و ظرفیت را نادیده بگیرد؛ اینکه برخی می‌گویند دولت اقتصاد را به سپاه داده؛ سخنی غیرمنصفانه است، چرا که دولت به میزانی که بخواهد پروژه‌ها و طرح‌ها را در اختیار سپاه قرار می‌دهد./935/پ201/ب1

ارسال نظرات