۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۳۱۵۱۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

نقشه‌های شوم آمریکا علیه ایران همواره خنثی شده است

رییس ستاد اقامه نماز گفت: برخی پول خرج می‌کنند که اسلام را خاموش کنند؛ اما قرآن کریم وعده داده که داغ موفقیت در چنین مسیری را به دل‌شان خواهد گذاشت و آن روز را نخواهند دید.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که بعد از نماز ظهر شنبه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خداوند متعال در چندین مورد به مستکبرین تودهنی می‌زند، هابیل و قابیل دو فرزند حضرت آدم(ع) بودند که یکی از آنها سرکشی کرده، تکبر ورزید و برادرش را به قتل تهدید کرد و برادرش گفت اگر مرا بکشی، مشکلی ندارم زیرا در این صورت تو مالک تمام گناهان من خواهی شد. از نظر اسلام تمام گناهان مقتول به گردن قاتل است. مورد دوم اینکه حضرت ابراهیم را در آتش انداختند اما آتش بر او گلستان شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم در چند مورد می‌فرماید «موتوا بِغَیضِکُم»، عنوان کرد: آمریکا تا به حال هر کاری خواسته علیه ایران انجام دهد، عملی نشده است. اول می‌خواستند شاه را نگه دارند پس از آن با هدف تکه تکه کردن ایران، پای عرب و بلوچ و کُرد را پیش کشیدند، ۸ سال صدام را کمک کردند تا ایران را از بین ببرد، طالبان را خلق کردند، منافقین را حمایت کردند، داعش را به وجود آوردند، هر اقدامی که خواستند علیه ایران انجام دهند، به یاری خداوند متعال عملی نشد.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: زمانی بود که اگر عکس امام خمینی(ره) را در خانه‌ای می‌دیدند صاحب خانه را می‌گرفتند اما به یاری و خواست خداوند متعال هیچ مرجع تقلیدی به اندازه امام راحل عکسش چاپ و پخش نشد.

وی در ادامه ابراز داشت: حضرت نوح(ع) از پسرش خواست که به خداوند ایمان آورده و سوار کشتی شود ولی او در جواب  گفت به بلندی کوه پناه می‌برم؛ همچنین فرعون  با مغرور شدن و ادعای خدایی کردن، در دریا غرق شد؛ نمرود نیز ادعا می‌کرد مرگ و حیات در دست اوست اما استدلال حضرت ابراهیم(ع) سبب بهت و حیرت او شد؛ قارون با ادعای داشتن مغز اقتصادی و تخصص و پول، همراه اموالش به اذن خدا به زمین فرو رفت، تمام این موارد از مصادیق آیه «موتوا بِغَیضِکُم» یعنی کفر و شرک در برابر خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه افزود: برادران حضرت یوسف(ع) می‌خواستند با انداختن او به چاه محو و نابودش کنند و زلیخا می‌خواست با بستن درها هیچ کسی از خواسته نفس او باخبر نشود اما به خواست خداوند رسوا شدند.

وی اظهار داشت: زمانی بود که پیامبر اکرم(ص) را تحقیر می‌کردند، دقیقا مثل رییس جمهور آمریکا که ایرانیان را در سخنرانی خود تحقیر کرد اما به خواست خداوند پیامبر اکرم(ص) محبوب تمام قلب‌ها و صلوات او در سراسر عالم جاری بر زبان‌ها شد.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه ابراز داشت: عده‌ای به ثروت و قدرت خود می‌نازند، مانند نمرود و فرعون و قارون که به تاج و تخت خود مغرور شده بودند، این افراد همواره در صدد هستند تا نور خدا را خاموش کنند اما خداوند آنها را به عذاب هلاک می‌کند. در قرآن کریم آمده که در دنیا مجرمین به مؤمنین می‌خندند و آنها را سفیه می‌دانند در حالی که قرآن کریم خود آنها را سفیه واقعی می‌داند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی پول خرج می‌کنند که اسلام را خاموش کنند اما قرآن وعده داده که داغ موفقیت در چنین مسیری را به دل‌شان خواهد گذاشت و آن روز را نخواهند دید. تار عنکبوت که پیامبر اکرم(ص) را در غار حفظ کرد و شن‌های طبس که طرح آمریکا را لغو کرد، همگی نشان از معجزات خداوند برای کسانی است که به خدا توکل و امید دارند؛ بنابراین دشمنان هر حرفی بزنند و هر کاری کنند امید ما به خداوند است؛ زیرا خداوند امید تمام صالحین و متوکلین است./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات