۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۳۲۲۹۵
مدیر مرکز الاشعاع الاسلامی:

داعش، خوارج دنیای امروز است

حجت الاسلام کرباسی گفت: داعش، خوارج دنیای امروز است، اگر حوزویان، روحانیان و طلاب جوانان مسلمان نا آگاه را قبل از اینکه به این مرحله از شست‌وشوی مغزی برسند، آنها را روشن و بیدار کنند، یقیناً شاهد فرقه‌های این چنینی نخواهیم بود.
حجت الاسلام کرباسی حجت الاسلام کرباسی حجت الاسلام کرباسی حجت الاسلام کرباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالح کرباسی مدیر مرکز الاشعاع الاسلامی و پژوهشگر دینی در جلسه پژوهشی که عصر امروز در حوزه علمیه خاتم الاوصیا برگزار شد، گفت: بنا به فرمایش قرآن کریم، کسانی که مبلّغ تعالیم الهی هستند، هرگز ملاحظه کسی را نمی‌کنند و تمام توجه آنها معطوف به جلب رضای خداوند است.

وی افزود: طلاب و حوزویان به تبعیت از انبیا و اولیای الهی، باید هدف خود را از تحصیل رضای خداوند قرار دهند و ایمان داشته باشند که اگر به غیر از این عمل کنند ضرر کرده‌اند.

مدیر مرکز الاشعاع الاسلامی با تأکید بر ضرورت و اهمیت دانش و دانش‌اندوزی، گفت: با توجه به روایات ملائکه بال‌های خود را زیر پای کسانی که طالب علم هستند، می‌گسترانند و تمام موجودات در آسمان‌ها و زمین برای طالبان علم و دانش از درگاه خداوند عزوجل طلب رحمت و مغفرت می‌کنند؛ واضح است که تمام موجودات به احوال و مقام چنین شخصی غبطه می‌خورند.

حجت الاسلام کرباسی ضمن تبیین ارزش و اثر هدایت انسان‌ها، گفت: اگر در زمینه توسعه و ابلاغ علوم دینی و الهی، کم‌کاری کنیم باید منتظر داعش‌های فراوانی باشیم. ابزار داعش، جوانان مسلمانی هستند که با ایجاد تعصّبات غلط و انحرافات در اذهان آنها، نیروی خاص و خطرناکی را به نفع امیال خود تربیت می‌کنند که به او هر کاری امر کنند، انجام می‌دهد. 

داعش، خوارج دنیای امروز است

وی با اشاره به تأثیر ابلاغ دین توسط طلاب آگاه، گفت: داعش، خوارج دنیای امروز است. اگر حوزویان، روحانیان و طلاب آگاهی وجود داشته باشند که جوانان مسلمان نا آگاه را قبل از اینکه به این مرحله از شست‌وشوی مغزی برسند، آنها را روشن و بیدار کنند، یقیناً شاهد فرقه‌های این چنینی نخواهیم بود.

مدیر مرکز الاشعاع الاسلامی با اشاره به تأثیرات طلاب و حوزویان در آینده جهان، اسلام و تشیع، عنوان کرد: لازم است به واسطه ارشاد و هدایت انسان‌ها در سراسر جهان، تمام تلاش خود را به کار گرفته و از کسانی باشیم که در زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) مؤثر باشیم.

وی افزود: طلاب باید قدر تمام لحظه‌های طلبگی خود را بدانند و از فرصت‌های آن به خوبی استفاده کنند، همچنین نباید خود را محدود به حوزه خاصی کنند بلکه باید در هرحوزه‌ای که به آنها نیاز شد، اقدام و انجام وظیفه کنند.

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به پیشرفت‌های فضای مجازی و ضرورت حضور درست و مناسب روحانیان در فضای اینترنت و مجازی، گفت: امروز با وجود این ابزارها حجت بر علما تمام شده است و هر كس می‌تواند در خانه خودش تأثیرات بسیاری بگذارد، بنابراین لازم است این امر را توسعه دهیم و در تبلیغ از آن استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران وهابیت تمام شد و پیروانش در دنیا مفتضح شدند. وهابیت خرد شد، از بین رفت و آخرین آن، اصلاحات در عربستان بود، دینی که با دستور پادشاه یک حرام، حلال می‌شود. وهابیت با هوچی‌گری و پول عربستان پیشرفت کرد ولی امروز افرادی درون عربستان در اعماق وهابیت تبدیل به شیعه شده و با وهابیت دشمن شدند. اگر از این فرصت طلایی استفاده کنیم می‌توانیم اینها را جذب کنیم در غیر این صورت جذب جاهای دیگر می‌شوند./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات