۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۷۳۵
حجت الاسلام قاسمیان:

فطرت پاک انسان را از آلوده شدن به گناه باز می‌دارد

مدیر مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه فطرت پاک انسان را از آلوده شدن به گناه باز می‌دارد، گفت: انسان باید تابع کسانی باشد که مطیع امر الهی هستند.
حجت الاسلام قاسمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره بقره که در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: براساس آیات الهی انسان نباید به جامعه‌ای که عالم آن موضع قرآن کریم را می‌فهمد ولی به تحریف آن اقدام می‌کند دل ببندد.

وی افزود: منظور از عالم تنها روحانیان نیست بلکه مقصود از علما همه کسانی هستند که با تئوری سازی و برنامه سازی برخی امور را به نام کلام الهی به خورد مردم جامعه می‌دهند تا آنان را از راه حق گمراه کنند.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه مردم جامعه به دو دسته مقلد و مقلد تقسیم می‌شوند، ابراز کرد: برخی انسان‌ها مومن برای صیانت از دین هزینه پرداخت می‌کنند اما برخی دیگر از مومنان این هزینه را پرداخت نمی‌کنند خداوند در قرآن کریم درجه قیامتی این افراد را جدای از یکدیگر بیان می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: همچنین خداوند توجیه و دلایلی را که مستضعفان ایمانی در قیامت بیان می‌کنند را نمی‌پذیرد بنابراین انسان نمی‌تواند در قیامت داشتن دوستان بد و محیط آلوده را بهانه گمراهی و انحراف خود بیان کند چرا که می‌توانست با افراد مومن و شایسته همراه و الگوبرداری داشته باشد.

وی اضافه کرد: گمراهان در قیامت از خداوند متعال می‌خواهند که گمراه کنندگان را دو برابر عذاب کند و خداوند در پاسخ به آنان می‌فرماید: هر دو گروه شما دو برابر عذاب خواهید شد؛ بنابراین کسانی که مردم را گمراه می‌کنند و آنانی که با گمراه شدن این گمراهی را در جامعه تثبیت می‌کنند در جهنم دوبرابر عذاب می‌شوند.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه فطرت انسان بد و خوب بودن اعمال را می‌فهمد، تصریح کرد: انسان به هر میزان که بتواند فطرت خود را پاک نگاه دارد فطرت که همان پیامبر درونی است انسان را به انجام کار خوب هدایت کرده و از اعمال ناپسند باز می‌دارد.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: کفار در قیامت بیان می‌کنند آن کسانی که ما را گمراه ساختن را به ما نشان دهید تا زیر پا له کنیم تا آنان از خوار شده‌گان قیامت باشند.

وی در خصوص فرق تقلید مسلمانان و غیر مسلمانان، گفت: کسانی که بین خدا و خلق واسطه شدند عده‌ای اهل فسق و فجور هستند و مردم نیز با آگاهی به اینکه آنان اعمال ناشایست انجام می‌دهند از تقلید به آنان دست برنمی‌دارند چرا که به محتوای ارائه شده از سوی آنان اهمیت نمی‌دهند بنابراین همه انسان‌ها باید از کسانی تقلید کنند که مطیع امر الهی باشند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات