۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۳۵۴۰۸
آیت الله اراکی:

طلبه ای که دنبال مادیات باشد از هویت طلبگی دور شده است

آیت الله اراکی گفت: اساس هویت طلبگی بریدن از دنیا و گرویدن به خداوند متعال است و طلبه ای که دنبال مادیات باشد از هویت اصلی خود دور شده است.
 آیت الله اراکی آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در جلسه اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه که ظهر امروز در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، با اشاره به بخشی از مناجات محبین امام سجاد(ع) گفت:‌ پیوستن به ولایت الهی یک گزینش نیاز دارد؛ این گزینش بدان معنا است که هر کسی می خواهد به ولایت الهی بپیوندد باید یک سری مؤلفه ها و مشخصه ها را رعایت کند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که قرب به خداوند متعال بدون چنگ زدن به ریسمان ولایت الهی ممکن نیست، اظهار داشت: در مباحث فقه عمران شهری بحث کردیم که ما یک شهر ولایت داریم و شهروند ولایت کسی است که به ولایت الهی بپیوندد، هرچند که بادیه نشین باشد؛ مهم این است که قلب انسان به معصومین(ع) متصل شود، چه بسا کسانی که دور از ایشان هستند، اما در واقع ارتباط قلبی‌شان محکم و نزدیک است و چه بسیار کسانی که نزدیک به معصومین(ع) بودند، اما در واقع نسبت به ایشان فاصله داشتند.

وی با اشاره به این که لازمه محبت الهی، اخلاص است، عنوان کرد: شعله محبت الهی در آن قلبی بر افروخته می شود که پاک و مخلص باشد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: اینکه یک جوان از دانشگاه و سطح جامعه به حوزه می آيد به یقین عنایتی از سوی الهی به وی شده است؛ خاصیت علوم حوزوی بریده شدن از دنیا است، یعنی اساس هویت طلبگی بریدن از دنیا و گرویدن به خداوند متعال است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث نبوی «أنّ الله تعالی قَد تَکَفَّلَ لطالبِ العِلمِ بِرزقِهِ»بیان کرد: طلبه ای که به دنبال مادیات باشد از هویت طلبگی دور شده و دچار خسران می شود، بنابراین همت طلاب باید همواره بر این باشد که دین خداوند را با آموختن معارف الهی حفظ کند و معنویت علوی را به دیگران منتقل سازد.

وی به بخش پایانی سلام نماز«السلام علینا و علی عبادالله الصالحین» اشاره کرد و گفت: مراد از ‌«عباد صالح»، ائمه معصومین(ع) هستند؛ ایشان چشمه پاک کننده بشر را با مجاهدت ها و تلاش های خالصانه خودشان جوشانیده اند؛ جریان عاشورا یک چشمه خروشان است که یک جمعیت عظیم را از همه جهان به سوی امام حسین(ع) جذب می کند.

آیت الله اراکی تأکید کرد: انسان وقتی به این چشمه معرفت متصل شد، عبد صالح خداوند می شود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کرامات بی شمار امام حسن(ع) عنوان کرد: در رفتار کریمانه و مهربانانه ایشان معجزات اخلاقی بسیاری نهفته است که هر کدام می تواند یک مدرسه معرفتی عظیم باشد؛ متأسفانه کمی نسبت به این معارف غفلت ورزیده شده و ضروری است که با مطالعه ابعاد مختلف زندگی ایشان درس های بزرگی بگیریم و خود را بدان متصل کنیم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات