۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۲۵۲
نمایشگاه مطبوعات؛

کارشناس ارشد مسایل بین‌الملل: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

رویوران با تأکید بر این که توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، گفت: حتی ضعیف‌ترین کشور‌های جهان نمی‌پذیرند که دیگری در کم و کیف سیستم دفاعی کشورشان دخالت کند.
موشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رویوران با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات که در مصلای تهران برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا تأکید کرد: قدرت دفاع موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نخواهد بود.

رویوران اظهار داشت: حتی ضعیف‌ترین کشور‌های جهان نمی‌پذیرند که دیگری در کم و کیف سیستم دفاعی کشورشان دخالت کند، به همین علت طبیعی است که کشور بزرگی مانند ایران دیکته‌های غرب را در رابطه با قدرت دفاعی و نظامی کشور نپذیرد.

وی ابراز داشت: در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 هیچ صحبتی در رابطه با قدرت موشکی ایران نشده است مگر این که ایران از ساخت موشک‌ دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خودداری کند.

تحلیلگر و کارشناس سیاسی افزود: ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، از این رو تمام موشک‌های تولیدی جمهوری اسلامی ایران، جنگی و دفاعی است.

وی با اشاره به درخواست آمریکا برای افزودن بند‌های جدید بر برجام، تصریح کرد: برجام یک متن حقوقی و توافق چند جانبه‌ای است که آمریکا نمی‌تواند آن را یک طرفه ملغی کرده و بند‌های جدیدی بر آن اضافه کند.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: در حالی که آمریکا بر تعهدات و توافق‌های گذشته خود پایبند نبوده است، از جمهوری اسلامی ایران می‌‌خواهد بدون آن که امتیازی از آمریکا دریافت کند، عملاً دو امتیاز بزرگ نیز به این کشور بدهد.

وی با تأکید بر این که توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، عنوان کرد: ایران نمی‌تواند از تاریخش جدا باشد، هنگامی که صدام دیکتاتور جنگی هشت ساله بر نظام اسلامی ایران تحمیل کرد، ایران از قدرت دفاعی موشکی بی‌بهره بود، ولی صدام با حمایت‌های بی‌وقفه آمریکا و غرب با موشک‌های 12 متری شهر‌های مختلف ایران را مورد اصابت قرار می‌داد.

رویوران اظهار داشت: صنعت موشکی ایران تضمین کننده امنیت و استقلال جمهوری اسلامی ایران است، از این رو از دست دادن چنین قدرتی اشتباه محض است./878/۲۰۱/ح

ارسال نظرات