۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۳۶۸۰۹
امام جمعه بابل:

مراسم پیاده روی اربعین حسینی معجزه سیدالشهدا در این قرن است

امام جمعه بابل با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی معجزه این قرن است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی و سبقت گرفتن همه آحاد شرکت کننده در این مراسم برای خدمت رسانی به یکدیگر یک رویداد عجیب در قرن اخیر است که به حق باید گفت که تنها با اراده الهی این مهم محقق شد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در جمع طلاب و جمعی از فعالان مذهبی شهرستان بابل با اشاره به اهمیت بزرگداشت اربعین آن را از شعائر شیعه نامید و گفت: معنای بزرگداشت اربعین و تاکید امام عسکری(ع) برای زیارت اربعین، در سال های اخیر آشکار شد و رمز و راز این سفارش امام در مراسم بزرگ و بی نظیر پیاده روی اربعین حسینی مشاهده می شود.

وی افزود: یکی از علت هایی که امام عسکری(ع) در روایتی مهم، زیارت اربعین را در ردیف واجباتی مانند نماز قرار داد این است که جامعه شیعه عصر انتظار با محوریت سیدالشهدا(ع) زمینه ظهور امام عصر(عج) را رقم بزند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل عدد چهل را عدد کمال دانست و تصریح کرد: بسیاری از پیامبران از جمله پیامبر گرامی اسلام(ص) در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شدند و در این سن رشته هدایت مردم را بر عهده گرفتند.

وی به وعده یک ماهه حضرت موسی(ع) در کوه طور اشاره کرد و ادامه داد: خداوند متعال وعده سی روزه عبادت حضرت موسی(ع) را با افزودن ده روز به حد کمال رساند تا به درجه و جایگاه مورد نظر الهی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی دیگر از نشانه های عدد چهل را در خصوص قوم بنی اسرائیل مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: قوم بنی اسراییل هنگامی که از ظلم و جور فرعون به تنگ آمدند، چهل روز به تضرع و گریه به درگاه خداوند متعال پرداختند تا این که خداوند حضرت موسی(ع) را برای هدایت آن ها و رهایی از فرعون به سوی آن ها فرستاد.

وی افزود: یکی از دلایل اهمیت زیارت اربعین سیدالشهداء(ع) توجه عاشقان و دلسوختگان آن حضرت برای اهتمام و توجه به زیارت آن حضرت و دریافت پیام قیام عاشورا است و بر این اساس روز اربعین روز زیارت سیدالشهداء(ع) نامیده می شود.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که زیارت سیدالشهدا(ع) بر اساس برخی از روایات مهمترین نردبان برای نزدیک کردن انسان به سوی خدا است، گفت: میزان اجر و بهره از زیارت سیدالشهدا(ع) از اسرار مهم الهی است و بنا به روایتی از امام باقر(ع) اگر انسان از میزان اجر و اثر زیارت سیدالشهدا(ع) مطلع شود، از شدت شوق جان می دهد.

وی افزود: عشق سیدالشهدا(ع) و شوق زیارت آن حضرت حرارت عجیبی را در دل مومنان و مشتاقان آن حضرت برپا می کند و جاذبه مغناطیسی آن حضرت ده ها میلیون عاشق را از سراسر جهان به کربلا می کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اربعین حسینی را برای حفاظت از دستاوردهای عاشورا عنوان و خاطرنشان کرد:  حضور بیش از 25 میلیون زائر پیاده روی اربعین حسینی برای حفاظت و نگهداری از دستاوردهای قیام عاشورا است و همه باید تلاش مجدانه ای را برای باشکوه برگزار کردن این مراسم بزرگ جهانی انجام دهند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ادامه داد: مراسم اربعین حسینی در عصر غیبت در حقیقت اربعین انتظار است تا یکصدا فریاد فرج و ظهور امام عصر(عج) را فریاد بزنند.

وی تاکید کرد: زیارت اربعین حسینی و مراسم جهانی پیاده روی سال های اخیر با گسترش آن بوی مهدویت گرفته است و  با نزدیکی قلب ها و اتحاد همه منتظران، زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) را از این اجتماع انتظار داریم.

امام جمعه بابل با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی معجزه این قرن است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی و سبقت گرفتن همه آحاد شرکت کننده در این مراسم برای خدمت رسانی به یکدیگر یک رویداد عجیب در قرن اخیر است که به حق باید گفت که تنها با اراده الهی این مساله محقق شد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات