۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۳۶۸۱۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اربعین نماد انسجام و اقتدار امت اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در روایات، گفت: اربعین با عظمت خود نماد انسجام و اقتدار امت اسلام و پیام ‌رسان مکتب اهل بیت(ع) برای جهانیان است.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عصر امروز در نهمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: دنیا محل تمرین برای رسیدن به لقای الهی در آخرت است.

وی با بیان اینکه بزرگان دینی همیشه به دنبال عمل در این دنیا برای دست یابی به آخرت بودند، گفت: در خطبه ۲۸ نهج البلاغه از دنیا به عنوان دار تمرین و آخرت به محل مسابقه که پاداش آن بهشت است تعبیر شده است و از این رو است که بزرگان دینی همه به دنبال عمل صالح برای روز جزا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: عمل قبل از آخرت به طور قطع برای انسان مفید فایده خواهد بود و زمانی که مرگ فرارسد دیگر فرصت نخواهد بود، مردم در روزگار آرزوها هستند که پشت آن مرگ فرا خواهد رسید، بنابراین نباید از توبه پیش از زمان مرگ غفلت کرد.

وی با بیان اینکه گمان مردم این است که بدون عمل وارد بهشت خواهند شد، افزود: مردم بهشت را می خواهند ولی عمل نمی کنند و از جهنم هراسان هستند ولی خود را به خواب زده اند و با آسودگی از عمل غفلت دارند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام خطاب به حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به حضرت فاطمه(ع) می گوید که فاطمه جان عمل بکن که در روز قیامت به جز عملت کاری از کسی حتی من بر نخواهد آمد.

وی با بیا اینکه این عمل انسان است که زمینه شفاعت پیامبر اسلام را برای انسان فراهم می کند، ادامه داد: باید عامل به خیر باشیم تا بستر شفاعت اولیای الهی برای انسان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به قرارگیری در ایام زیارتی اربعین حسینی، افزود: در روایات بر زیارت کربلا و اربعین تأکید شد است به طوری که در روایات داریم هر کس با قبول ولایت امام حسین(ع) به زیارتش بشتابد چیزی جز بهشت برای او ارزانی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت اباعبدالله(ع) بهترین اعمال است، گفت: اگر انسان بداند که یک ماه بیشتر از عمرش باقی نیست التماس خواهد کرد که ای کاش به کربلا برای زیارت امام حسین(ع) بشتابد و اعمال خیرش را بیشتر کند.

حجت السلام و المسلمین قریشی یا اشاره به عظمت حضور ملت مسلمان در راهپیمایی اربعین و این اجتماع بزرگ بشری، گفت:  اربعین با عظمت خود نماد انسجام و اقتدار امت اسلام و پیام ‌رسان مکتب اهل بیت(ع) برای جهانیان است.

وی با تأکید بر حمایت از استاندار جدید آذربایجان غربی، گفت: از استاندار جدید برای مدیریت موفق در راستای حل مشکلات حمایت خواهیم کرد تا شاهد پیشرفت استان خود باشیم./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات