۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۶۸۷۴
آیت‌الله مهدوی اصفهانی:

دست یابی به مقام یقین درگرو انجام عمل صالح است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان با تثبیت یقین می‌تواند به مرتبه نفس مطمئنه دست یابد، گفت: انسان در مقام یقین از خود منقطع و به وجود مقدس حضرت حق متصل می‌شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی اصفهانی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مراسمی که به همت هیأت شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) در موکب طلاب المقاومة الحسینیة عمود ۷۲۸ مسیر پیاده روی نجف اشرف به کربلای معلی برگزار شد، گفت: یقین بالاترین نعمت خداوند به انسان است.

وی افزود: انسان زمانی که نسبت به خداوند شناخت حاصل می‌کند به مقام یقین دست می‌یابد. یقین مراتب و درجاتی دارد، گاهی یقین انسان از نوع متوسط است کسانی که در این رتبه قرار می‌گیرند در برخی مسائل حق و باطل دچار شک و تردید می‌شوند و این شک و تردید نتیجه خلأ ایمان است؛ بنابراین کسانی که به بالاترین درجه یقین دست می‌یابند هرگز در هیچ مسأله‌ای دچار شک و تردید نمی‌شوند.

آیت‌الله مهدوی اصفهانی با بیان اینکه زمانی که ایمان انسان کامل شود به مقام یقین دست می‌یابد، ابراز کرد: گاهی انسان هنگام عبادت نشاط دارد و گاهی نیز کسل و بی حال است این حالات نشان از نقص ایمان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تفکر، توسل و عمل صالح را مهمترین راهکار برای دستیابی به مقام یقین دانست و گفت: تفکر و تدبر ایمان انسان را به خداوند متعال افزایش می‌دهد. خداوند به انسان عقل داده تا او با استفاده از عقل حضرت حق را در همه امور مشاهده کند و این شهود با چشم دل میسر می‌شود.

وی در تبیین اینکه اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند، عنوان کرد: اهل بیت(ع) بهترین وسیله برای رسیدن به قرب الهی به شمار می‌روند، انسان اگر به مقام یقین دست یابد از خود منقطع شده و به وجود مقدس حضرت حق متصل می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انجام عمل صالح انسان به مقام یقین می‌رساند، تصریح کرد: خداوند در سوره کهف می‌فرماید: «کسی که امید دارد خداوند را ببیند باید عمل صالح انجام دهد» در جای دیگر آمده «خدا را عبادت کن تا یقین در وجودت ایجاد شود» بنابراین رسیدن به مقام یقین با انجام عمل صالح میسر می‌شود، انسان گناهکار هرگز به مقام یقین دست نمی‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اشک و تضرع به درگاه الهی گناهان انسان را ذوب می‌کند، خاطر نشان کرد: یقین اعتقاد جازم است، انسان زمانی که به اعتقاد جازم دست می‌یابد خداوند را با همه وجود درک کرده و با تثبیت یقین به مرتبه نفس مطمئنه می‌رسد، نفس مطمئنه حجت الهی است./813/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات