۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۷۴۷۰
امام جمعه بابل:

سازمان اوقاف و امور خیریه بر عملکرد موقوفات با دقت نظارت کند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حفاظت و اجرای درست نیت واقفان را مورد تاکید قرار داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت درستی در خصوص عملکرد اموال موقوفه کند تا مانع برخی خیانت ها و چنگ اندازی ها به اموال موقوفه شود.
امام جمعه بابل در دیدار مدیرکل اوقاف مازندران امام جمعه بابل در دیدار مدیرکل اوقاف مازندران امام جمعه بابل در دیدار مدیرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران و جمعی از کارکنان این اداره، با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، گفت: نهاد ارزشمند وقف به برکت هدایت های پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به وجود آمد و باید شکرگزار این فرصت خدمت در این مجموعه مهم باشید.

وی افزود: اولین بنای وقف به دست مبارک پیامبر(ص) تحقق یافت و بعد از آن امیرالمومنان(ع) بزرگترین واقف لقب گرفت و این سنت حسنه توسط اولیای الهی و انسان های نیک اندیش مومن ادامه پیدا کرد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) شهرستان بابل با بیان برخی از بهره های جامعه از برکت وقف، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس، مساجد، تکایا و حوزه های علمیه از برکت های وقف استفاده می کنند و با درآمدهای موقوفات خود اداره می شوند.

وی برخی از رقبه های وقف شهرستان بابل را با قدمتی نزدیک به 4 قرن بیان و تصریح کرد: واقفان با وقف کردن بهترین املاک خود آن را به صدقه ای جاریه تبدیل کردند تا بعد ازمرگ آن ها این امور خیر همچنان برکت آفرین شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیشترین موقوفات شهرستان بابل را برای برپایی مجالس و محافل عزای سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه دو مساله گسترش فرهنگ وقف و نهادینه کردن این صدقه جاریه را در سطح جامعه مورد توجه قرار دهد.

وی حفاظت و اجرای درست نیت واقفان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت درستی در خصوص عملکرد اموال موقوفه کند تا مانع برخی خیانت ها و چنگ اندازی ها به اموال موقوفه شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به تعداد بالای اموال و املاک موقوفه در شهرستان بابل، افزود: حوزه های علمیه، دانشگاه و بسیاری از مراکز علمی و آموزشی در بابل، موقوفه است تا مردم بهره مند از این خدمات واقفان دور اندیش این شهرستان شوند.

وی با اشاره به گلایه بسیاری از مردم از سنگین بودن برخی از مطالبات در خصوص اراضی و املاک موقوفه، تصریح کرد: در کنار دفاع توام با قدرت در خصوص حفظ منافع وقف، باید به گونه ای رفتار شود که مردم وقف گریز نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: نباید پذیره ها بر مردم فشار وارد کند و اجاره ها بر معیارهای عرفی و درست توام با مهلت با مردم تعیین شود./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات