۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۳۷۹۰۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

فرزندان امانت الهی نزد والدین هستند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فرزندان ملک والدین نیستند بلکه مملوک خداوند هستند، گفت: فرزندان امانت الهی نزد والدین هستند و خداوند به همه انسان‌ها دستور داده تا امانات الهی را صحیح و سالم به صاحبان آنان تحویل دهند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات بنی الزهرا(س) گفت: خداوند در آیه 15 سوره مبارکه احقاف به نقش والدین، مادر و فرزند اشاره می‌کند.

وی با اشاره به نقش والدین، بیان داشت: والدین نقش کامل و جامعی نسبت به رشد و تربیت فرزندانشان دارند در آیات و روایات آمده که والدین نقش اساسی در پرورش عقل، روان، اخلاق، ایمان، عمل، آبادی دنیا و آخرت فرزندان دارند. در قیامت بسیاری از فرزندان نسبت به عملکرد والدین خرسند و با نشاط هستند اما برخی دیگر در پیشگاه خداوند نسبت به والدیشنان ناراضی بوده و شکایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه نقش والدین تنها اختصاص به دنیای فرزندان نمی‌شود بلکه قیامت آنان نیز به پدر و مادر مربوط می‌شود، ابراز کرد: خداوند زمانی که عباد صالح را به عرصه قیامت فرا می‌خواند تا آنان را وارد بهشت کند والدین، همسر و فرزندانش را نیز به همراه او وارد بهشت می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه والدین شایسته فرزند صالح تربیت می‌کنند، اظهار داشت: فرزندان ملک والدین نیستند که با آنان همانند مالک رفتار کنند فرزند مملوک خداوند است، بنابراین پدران و مادران باید مراقب این امانات الهی باشند چرا که خداوند به همه انسان‌ها دستور داده تا امانات الهی را صحیح و سالم به صاحبان آنان تحویل دهند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دینداری و بی‌دین شدن فرزندان به والدین مربوط می‌شود، خاطر نشان کرد: این والدین هستند که افکار و روح فرزندان را تنظیم می‌کنند، اینکه انسان دارای دو وجود پاک نزد مردم و ناپاک نزد خداوند باشد بسیار خطر ناک است بنابراین والدین در تربیت فرزندان ظرافت و دقت لازم را به کار گیرند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
سلام.
جسارتا آیه ای را که خداوند تاکید میکنند فرزندان نزد والدین امانت هستند را میخواستم
1
0