۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۹۸۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

همایش بین المللی سیره علوی فرصتی برای رفع مشکلات اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همایش سیره علوی با محوریت اقتصاد برگزار خواهد شد، گفت: امید است با بهره مندی از سیره علوی بتوان مشکلات اقتصادی کشور را برطرف ساخت.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی سیره علوی به میزبانی استان لرستان لرستان بیان داشت: برگزاری این هماش فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ علوی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نهمین دوره همایش بین المللی سیره علوی با محوریت شعار سال افزود: این همایش اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه همایش بین المللی سیره علوی در محورهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی برگزار می شود، عنوان داشت: برگزاری این همایش در بخش های مختلف برای انجام فعالیت های مؤثر در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی اظهار داشت: با بهره مندی از سیره علوی و در سایه برگزاری همایش سیره علوی می توان فرهنگ کار، برنامه ‌ریزی و آینده ‌نگری در سیره علوی، ویژگی ‌های انسان مولد از نظر امیرمومنان(ع) و عوامل و ریشه ‌های فقر در نهج‌البلاغه را تبیین ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه خاطرنشان کرد: الگوی مصرف در سیره امام علی(ع) شیوه‌های ترویج کارآفرینی، مشاغل و نیروهای مولد از نظر امام علی(ع) و مبانی مؤلفه‌های اعتقادی کار و تولید از دیگر مواردی ااست که باید از سیره علوی فرا گرفت.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی برگزاری همایش سیره علوی اقتصاد است، بیان داشت: اولویت‌ سنجی نیازهای اقتصادی جامعه، مطالعه تطبیقی نیازهای اقتصادی و علوم اقتصاد، اهمیت و جایگاه تولید در اقتصاد علوی، مالکیت درآمد حلال از نظر امام علی(ع)، سلامت اقتصادی، جهاد در تولید و قناعت در مصرف از جمله مواردی است که در سیره علوی پیگیری می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان موانع شکوفایی کسب و کار و نظام تولید، جایگاه و اهمیت بازار در رونق تولید و اشتغال، اهمیت سرمایه و سرمایه‌گذاری در نظام تولید در سیره امام علی(ع) و راهکارهای مقابله با فساد در فرهنگ علوی را از دیگر محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اثر سیاسی در رونق اقتصادی کشور بیان داشت: در قالب برگزاری همایش سیره علوی همه موارد سیاسی که در اقتصاد کشور تأثیرگذار است، مورد بحث قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: مهم ترین محورهای برگزاری همایش سیره علوی در بخش سیاسی مبانی گفتمان علوی در بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اقتصاد مقاومتی و جهاد کبیر که عدم وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سیره علوی است، مورد بحث و توجه قرار دارد.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش بین المللی نیز راهکارهای سیره علوی برای برون ‌رفت جهان اسلام از تنگناهای اقتصادی، نقش تعاملات بین‌المللی در پیشرفت اقتصادی و نقش تعاملات بین ‌المللی در توسعه اقتصادی در سیره علوی محورهای برگزاری این همایش عنوان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: مجموعه مقالات، راه ‌حل‌ها و پیشنهاداتی که به دبیرخانه همایش ارسال می‌شود، در راستای استفاده، بهره ‌برداری و نقش آفرینی برای حل مشکلات اقتصادی به مسؤولان اجرایی ارائه می شود.

گفتنی است، 15 بهمن ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین المللی سیره علوی اعلام شده است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات