۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۳۹۴۹۲
امام جمعه زرگرشهر:

همدلی و حمایت های مردمی از زلزله زدگان قابل تقدیر است

امام جمعه زرگرشهر با تقدیر از حمایت ها و همدلی مردمی از زلزله زدگان، گفت: زلزله و خسارت های وارد شده یک امتحان و آزمون الهی محسوب می شود که تکلیف مردم مصیبت دیده صبر و استقامت در برابر این فاجعه بزرگ و برای ملت ایران همراهی و مساعدت زلزله زدگان در این حادثه است.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر، شامگاه امروز در بدرقه کاروان کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور، با گرامیداشت پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش، گفت: هدایت ها و تدبیرهای رهبر معظم انقلاب و حضور فرمانده ارشد جبهه مقاومت سردار سلیمانی داعش را با داشتن حمایت های مختلف از جبهه غربی و عربی به اضمحلال کشاند و امروز شاهد پیروزی جبهه مقاومت و از هم پاشیدن خلافت این گروهک تروریستی هستیم.

وی افزود: ویژگی مهم امامان معصوم(ع) به تعبیر قرآن اشداء علی الکفار است و در همه حال پیامبر(ص) و امامان دشمن ستیز بودند و لذا پیروان آن ها هم باید این ویژگی و خصلت را در خود حفظ کنند.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن(ع) بابل ایستادگی در برابر جبهه کفر و استکبار را در تاسی از سیره پیامبر(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا تاسیس و حمایت همه جانبه از داعش را اعتراف کرده است و رژیم صهیونیستی و رژیم های فاسد عربی منطقه مانند آل سعود هم به حمایت های همه جانبه از این گروه تروریستی اعتراف کرده اند تا اسلام ناب محمدی و بیداری اسلامی را از بین ببرند.

وی افزود: به برکت مقاومت و حضور رزمندگان از جبهه جهانی مقاومت و مدافعان حرم که در مسیر مبارزه از مکتب سیدالشهدا(ع) و قیام کربلا الگو گرفته بودند، سد مستحکم و قوی جبهه مقاومت با فروپاشی داعش شکسته شد و امروز جشن این پیروزی بزرگ و شکست اتحاد غربی، عبری و عربی برپا شده است.

حجت الاسلام شیخی در ادامه زلزله غرب کشور را امتحان الهی عنوان و خاطرنشان کرد: زلزله و خسارت های وارد شده یک امتحان و آزمون الهی است که تکلیف مردم مصیبت دیده صبر و استقامت در برابر این فاجعه بزرگ و برای ملت ایران همراهی و مساعدت در این حادثه است.

وی با تقدیر از فضای همدلی و کمک های مردمی برای کمک به آسیب دیدگان، تصریح کرد: این جای امیدواری است که همه آحاد ملت به صورت متحد و منسجم کمک های خود را برای زلزله زدگان ارسال کردند اما لازم به کمک بیشتر و کاهش دردها و مشکلات آن ها است.

امام جمعه زرگرشهر با اشاره به گزارش های رسیده از مشکلات و سختی های مردم آواره و مصیبت دیده، گفت: مقام معظم رهبری با حضور خود در جمع مردم زلزله زده مرحمی بر دردهای آنان بود و باید همه بر اساس دستور و فرمان مقام معظم رهبری به یاری مصیبت دیدگان زلزله بشتابند.

وی با انتقاد از سیاسی کاری صورت گرفته از ماجرای غم انگیز زلزله غرب کشور از سوی مسؤولان اجرایی، اظهار داشت: مردم با دیدن این منازعات به یاد دعواهای خانگی می‌افتند و مسؤولان دولتی به جای بهره برداری سیاسی و جناحی از ماجرای دردآور کشته شدن صدها نفر و خسارت های مالی سنگین، همه امکانات و ظرفیت کشور را در این مساله بسیج کنند.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به تخریب بسیاری از اماکن تازه ساخت و فروریختن ساختمان های نوساز در این حادثه، تاکید کرد: باید نظارت دقیق و بر اساس ضوابط مهندسی بر ساخت و سازها در کشور صورت گیرد تا شاهد فجایعی مانند زلزله استان های کرمانشاه و ایلام نباشیم.

وی ادامه داد: زلزله در بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق می افتد و باید با الگوگیری از پیشرفت های آن کشورها در امر سازه و ساختمان، از خسارت های جانی و مالی به کشور جلوگیری شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات