۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۳۹۷۹۳
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

مدافعان حرم ایثارگرانه جان خود را در راه دین خدا تقدیم می کنند

حجت الاسلام مقری با تأکید بر این که در همه زمان ها مسلمانانی حضور دارند که ایثارگرانه جان و مال و زندگی خود را در راه دین خدا تقدیم می کنند، گفت: امروز مردانی از افغانستان، پاکستان و ایران وجود داشتند که شر داعش را کم کردند.
مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری، امام جمعه سابق نیشابور، شامگاه پنج شنبه در ادامه سلسله جلسات سخنرانی خود پیرامون موضوع هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، این قاعده دینی را قابل تعمیم به تمام ادوار زندگی مسلمانان دانست و اظهار کرد: اگر انسان به این نتیجه برسد که لازمه دینداری اش هجرت است، باید نسبت به این مسأله اقدام کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید با این وسوسه که ممکن است زندگی دنیای ما به مشکل بخورد، از تکلیف شرعی اعراض نکنید و به رحمت پروردگارتان امیدوار باشید و بدانید اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همان اندازه که پول، رفاه، شغل آینده فرزندان مان و محله ای که در آن زندگی می کنیم مهم است، دعا کنیم که تقوای ما نیز برای ما اهمیت داشته باشد و مطمئن باشیم که بازار خدا هیچ گاه بی مشتری نمی ماند.

حجت الاسلام مقری با تأکید بر این که در همه زمان ها مسلمانانی حضور دارند که ایثارگرانه جان و مال و زندگی خود را در راه دین خدا تقدیم می کنند، افزود: همانطور که اگر هیچکس در این دنیا نبود، یک امیرمؤمنان(ع) وجود داشت که در رختخواب پیامبر اکرم(ص) خوابید، امروز هم مردانی از افغانستان، پاکستان و ایران وجود داشتند که شر داعش را کم کردند.

امام جمعه سابق نیشابور گفت: ما چه به احکام اسلامی توجه داشته باشیم و چه توجه نداشته باشیم، باید بدانیم که دین خدا هیچ گاه بدون مشتری نیست و همواره جهاد، عفت و دین داری مشتری خود را در دنیا دارد. ما نباید سر خود را کلاه بگذاریم و از قافله عقب بمانیم و به دنبال مد روز بیفتیم.

وی یادآور شد: در زمانی که رضاخان حجاب را ممنوع کرده بود، زنانی به خاطر حفظ عفت شان از فاصله 500 متری حرم بیشتر نرفتند و بعضا تا 10 سال به حرم نرفتند و از این مسأله اشک می ریختند اما نشان دادند که کالای خدا هیچگاه بدون مشتری نیست.

حجت الاسلام مقری خاطرنشان کرد: خدا هیچ گاه نفرموده که «تمام انسان های روی کره زمین مشتری من هستند» اما مطاع الهی بدون مشتری نمی ماند. امیرمؤمنان(ع) یکی از مصادیق مشتری های حقیقی دین خدا بود که جان خود را در راه خدا قرار داد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات