۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۳۹۹۹۲
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

ضرورت وجود عزم جدی در حوزه برای تبیین شبهات و مباحث مهدویت

حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت وجود عزم جدی در حوزه برای تبیین شبهات و مباحث مهدویت تاکید کرد وگفت: باید بررسی شود که چرا مباحث مهدوی در حوزه ها شور و حرارت ندارد.
دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد فعالیت های مهدوی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در مقابل جبهه کفر در منطقه، به آیه 105 سوره انبیاء اشاره کرد و گفت: خداوند در این سوره بسیاری از پیامبران معروف را نام می برد و مبارزه و تلاش ایشان را تشریح می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم جریان امام عصر(عج) را دنباله همین راهی دانست که در سوره انبیاء آمده است و اظهار داشت:  این رسالت امروز به حوزه های علمیه سپرده شده است؛ نتیجه کار پیامبران و اهل بیت(ع) این بوده که دنیایی به وجود بیاورند که تربیت گاه صالحان باشد و این کار ساده و بدون مقدمه نیست.

وی ادامه داد: فقط با نوشتن کتاب چنین کار بزرگی انجام نمی شود و کار وسیع تری می طلبد؛ امام حسن عسکری(ع) کار بسیار بزرگی در زمینه غیبت و آماده سازی جامعه انجام دادند اما در این زمینه نیز خوب کار نشده و این فعالیت ها در جامعه تشریح نشده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه 540 شبهه درباره امام زمان(عج) مطرح شده است، تصریح کرد: دشمنان اسلام از هر طریقی با ما مبارزه می کنند؛ متأسفانه در حوزه علمیه موضوعات مهدوی کمرنگ است.

وی با انتقاد از ضعیف بودن حرارت و حرکت در زمینه مهدویت از سوی حوزه علمیه، تأکید کرد: باید در مدارس علمیه کلاس های درس مهدوی تشکیل و حداقل هفته ای یک روز به این بحث مهم پرداخته شود؛ ضرورت پاسخگویی به شبهات مهدوی به شدت در حوزه احساس می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید به برگزاری کلاس هایی با موضوع مهدوی اهمیت بیشتری داده شود، افزود: باید روایات و احادیث مربوط به آخرالزمان تفسیر و کیستی شخصیت هایی مثل دجال، سفیانی و مروانی در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه 64 علامت درباره امام زمان(عج) وجود دارد، بیان داشت: یکی از نشانه های ظهور حضرت حجت(عج) این است که در هنگام ظهور، ایشان در هر نقطه از جهان صحبت کنند، تمام جهانیان این سخنان را می شنوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: باید این اندیشه بررسی شود که چرا مباحث مهدوی در حوزه ها شور و حرارت ندارد؟ اگر در دانشگاه یک کار مختصر صورت گیرد، برای آن یک مجمع و همایش تشکیل می شود، اما حوزه در این زمینه خاموش است.

وی با تأکید بر اینکه «عبادی الصالحون» به خودی خود به وجود نمی آیند بلکه باید پرورش پیدا کنند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید درباره حقایق مهدویت کار کند و این کاری عمومی است و حوزه باید همانند انقلاب بخواهد در این زمینه فعالیت کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: صدا و سیما باید تحقیقات انجام شده و جلساتی که با موضوع مهدوی تشکیل می شود را هر هفته از رسانه ملی پحش کند./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات