۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۴۰۰۹۵
مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل:

بسیج سپر مقاوم ملت ایران در برابر دشمنان است

حجت الاسلام اکبرپور بسیج را سپر مقاوم ملت ایران در برابر دشمنان دانست و گفت: نیاز امروز ما تزریق و بازخوانی اندیشه متعالی بسیج با انتقال تفکر جهادی ایثار در عرصه های مختلفی مانند اقتصاد و علم است تا موفقیت های بزرگ و جهش حیرت انگیز در کشور تکرار شود.
علی اکبر اکبرپور روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر اکبرپور روشن، مدیر حوزه علمیه روحیه بابل امشب در مراسم بزرگداشت بسیج در جمع اساتید و طلاب این مدرسه علمیه، گفت: بهترین تعریف در شناخت مفهوم با عظمت بسیج در ادبیات انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل، نیرویی مومن و خداجوی حامی اسلام و انقلاب است.

وی افزود: بسیج نهادی مقدس با ابعاد اجتماعی مختلف محسوب می شود و صرف تلقی بسیج به یک نهاد نظامی تصوری اشتباه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تشکیل بسیج قبل از شروع جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: بسیج نهادی وسیع است که دامنه فراگیری آن شامل همه اقشار مختلف ملت می شود و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی کشور به شکل جهادی است.

وی ادامه داد: بسیج در عمق جامعه ما ریشه و پیوند دارد و انفصال آن از بدنه جامعه جز انحلال جامعه اسلامی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام اکبرپور روشن بصیرت را لازمه خدمت در بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: بسیجیان با داشتن بصیرت، پرداختن به خودسازی، تجهیز به روحیه جهادی، تابع محض ولایت هستند تا در مسیر اعتلای انقلاب و مقابله با دشمنان این نظام را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: نیاز امروز ما تزریق و بازخوانی اندیشه متعالی بسیج با انتقال تفکر جهادی ایثار در عرصه های علمی و دانشگاهی است تا با نقش آفرینی در این عرصه ها، شاهد تکرار موفقیت های بزرگ علمی و حیرت انگیز مانند صنایع هسته ای،موشکی و نانو فناوری باشیم.

مدیر مدرسه علمیه روحیه به لبیک پرشور بسیجیان به ندای امام راحل برای حضور در جبهه ها، گفت: جوانان سلحشور بسیجی با لبیک به فرمان امام راحل در پایگاه های مقاومت سراسر کشور به جبهه های نبرد در دفاع مقدس هجوم می بردند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی و مقاومت کردند و خالق حماسه های شگفت انگیز شدند.

وی افزود: بسیج سپر مقاوم ملت ایران در برابر گروه های تروریستی از جمله منافقین بود و بسیجیان با تقدیم جان خود، امروز امنیت و آرامش و قدرت را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام اکبرپور روشن با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای عزم همه جانبه برای حضوری جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بسیجیان باید با تمام تلاش و در هر موقعیتی قرار دارند با بومی سازی و تطبیق معیارهای اقتصاد مقاومتی آن را به منظور ایمن سازی و مقاوم کردن نظام اسلامی در حوزه اقتصادی و اجتماعی به کار ببندند.

وی ادامه داد: بسیج امروز یک سازمان، یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست بلکه مجموعه ای پویا و بانشاط ایثارگر است که رضای الهی مهمترین معیار و محور فعالیت آن محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل با بیان این مطلب که بسیج یک فرهنگ، گفتمان و یک جهانبینی اصیل در جهان بشریت است، گفت: بسیج حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد و با توجه به کارکرد و موفقیت این مدل انقلاب اسلامی، شاهد گسترش این فرهنگ در سطح منطقه هستیم.

وی افزود: بسیجی در هر امری مانند جهاد، تحصیل و کار، اخلاص و کسب رضای الهی و تبعیت از ولایت را مد نظر خود قرار می دهد و با تمام وجود از حریم ولایت دفاع می کند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات