۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۰۴۵۰
امام جمعه بابلکنار:

ولایت فقیه ستون جامعه اسلامی در عصر انتظار است

امام جمعه بابلکنار ولایت فقیه را ستون بقای جامعه اسلامی در عصر انتظار بیان کرد و گفت: شیطان و حکومت های شیطانی در دنیا برای تقابل با جریان مهدویت و عدم طی مسیر برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) ولایت فقیه را نشانه گرفته اند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امشب در جشن سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در مسجد جامع شهر مرزیکلا با اشاره به آسیب های مهدویت، گفت: در عصر غیبت امام عصر(عج) برخی با ایده های انحرافی مسائلی مانند بنیان گذاری فرقه انحرافی، اشاعه منکرات و عدم امر به معروف و نهی از منکر را از عوامل زمینه سازی ظهور می دانند.

وی این نگاه را یک انحراف عمیق در حوزه مهدویت دانست و افزود: دست به دعا برداشتن صرف و انتظار برای ظهور امام عصر(عج) یک رفتار انفعالی و دور از اندیشه متعالی اسلام در باب وظیفه همگانی مسلمانان در حوزه اجتماعی است که مانع از اجرای دو واجب مهم دینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که منتظران واقعی امام عصر(عج) خود اصلاحی را نخستین گام برای اصلاح جامعه منتظر بدانند، تصریح کرد: منتظران واقعی امام زمان(ع) باید کورسوی روشنایی را در عصر تاریکی غیبت امام عصر(عج) روشن نگه دارند تا بارقه امید همچنان در بین مردم روشن بماند.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه با بیان این مطلب که استقرار یک حکومت دینی لازمه بستر سازی برای ظهور امام عصر(عج) است، ادامه داد: بسیاری از احکام اسلامی منوط به تشکیل حکومت اسلامی و تربیت انسان های صالح در پرتو حکومت دینی است تا برای دولت مهدوی کادر سازی صورت گیرد.

حجت الاسلام بابائیان تاکید کرد: قیامی در جامعه عصر غیبت مذموم است که به نام قیام امام زمان(عج) صورت گیرد اما قیامی که در راستای مقدمه سازی ظهور با حضور علما و در راستای اجرای احکام دینی در جامعه باشد، مورد تایید اسلام است.

وی با انتقاد از ساختن چهره ای خشن و سخت از امام زمان(عج)، گفت: ترساندن مردم از ظهور امام زمان(عج) برداشتی غلط است که از سوی دشمنان مهدویت و امام عصر(عج) ترویج می شود تا ضمن پوشاندن چهره پر از مهر و محبت امام، جامعه را از مسیر مهدویت دور کنند.

امام جمعه بابلکنار ادامه داد: در سایه امنیت حکومت مهدوی نزاع ها در جامعه کم می شود و امنیت افزایش چشمگیری می یابد و با افزایش فضیلت های اجتماعی و معنوی، سطح رفاهی مردم هم بالا می رود.

وی با تشریح شاخص های انسان عصر ظهور و تراز تربیت یاران امام عصر(عج)، اظهار داشت: انسان هایی مومن، بصیر، آماده ایثار و جانفشانی، عالم به دین و تابع محض ولایت از نشان های تربیتی منتظر واقعی و در تراز تربیتی یاری امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که اطاعت از ولایت فقیه سندی بر اطاعت از امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: کسانی می  توانند مدعی یاری امام زمان(عج) باشند که در اجرایی فرامین ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) لحظه ای درنگ نکنند زیرا اطاعت از ولایت فقیه عین اطاعت از امام زمان(عج) است.

وی ولایت فقیه را ستون بقای جامعه اسلامی در عصر انتظار بیان کرد و افزود: شیطان و حکومت های شیطانی در دنیا برای تقابل با جریان مهدویت و عدم طی مسیر برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) ولایت فقیه را نشانه گرفته اند تا نظام اسلامی سقوط کند.

امام جمعه بابلکنار با تاکید بر این که دشمنان از وجود فرماندهان و نیروهایی مومن و جان برکف تابع ولایت فقیه بیمناک هستند، گفت: پیروزی های جبهه مقاومت در پی اطاعت از ولی فقیه و اجرای فرامین امام خامنه ای به دست آمده است و به رغم دشمنی دشمنان، شاهد رویش هایی از جوانان پاک، مومن و آماده سربازی امام زمان(عج) هستیم که ما را به نزدیک شدن ظهور امیدوار می کند./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات