۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۴۰۶۳۳
امام جمعه زرگرشهر:

گفتمان بسیج در امتداد فرهنگ مهدوی است

حجت الاسلام شیخی عزیزی با بیان این مطلب که گفتمان بسیج در امتداد فرهنگ مهدوی است، گفت: بسیج با تدبیر امام راحل مجموعه سالم و پاک برای حفظ انقلاب و پویایی است تا در مسیر خود جامعه و نسلی مهدوی تربیت کند.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امشب در جشن آغاز امامت امام زمان(عج) که در جمع بسیجیان لاله آباد با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت، گفت: مهدی یاوران و منتظران واقعی امام زمان(عج) باید اهتمام ویژه ای برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مسیر اصلاح جامعه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه افزود: دوران غیبت امام عصر(عج) بنا بر روایت های زیادی از معصومین(ع) عصر فتنه های مختلف است و برای درامان ماندن از آسیب های این فتنه ها باید به سلاح بصیرت مجهز شد.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل حفظ حریم خانه و خانواده را در عصر غیبت مهم بیان کرد و اظهار داشت: تربیت نسل مهدوی با حفظ خانه و خانواده و اجرای سبک اسلامی میسر است تا به گونه ای فرزندان تربیت شوند که در مقابل وسوسه های مادی و شیطانی دنیای امروز بایستند.

وی بسیج را یک مجموعه ای سالم و پاک برای حفظ انقلاب و پویایی آن عنوان و خاطرنشان کرد: بسیج با نیت پاک و دور اندیشی امام راحل در مسیر تربیت جامعه و نسلی مهدوی ایجاد شد و حفظ نظام اسلامی و انسجام ملی در سایه تبعیت از ولایت فقیه از دستاوردهای بسیج است.

حجت الاسلام شیخی عزیزی فرهنگ بسیجی را در امتداد فرهنگ مهدوی بیان کرد و افزود: بسیجیان سربازان امام خمینی برای زمینه سازی برای یک مجموعه بزرگ  مجاهدان و نیروهای مخلص لشکر امام زمان(عج) در سراسر جهان است تا در هر لحظه آماده جانفشانی برای اعتلای اسلام و دفاع از حریم اهل بیت(ع) شوند.

وی با اشاره به فداکاری مدافعان حرم و از بین بردن ستون ها و ساختار داعش، گفت: فرهنگ بسیجی موجب در هم شکستن و نابود کردن پیکره گروهک تکفیری و تروریستی داعش در عراق و سوریه شد و این با تلاش و مجاهدات بسیجیان مدافع حرم به دست آمد.

امام جمعه زرگر شهر حفظ آمادگی را مهمترین نیاز برای بسیج دانست و تصریح کرد: بسیجیان هم باید از جنبه های  فکری، عقیدتی، رزمی و رفتاری در هر زمان و مکان آماده و گوش به فرمان ولایت باشند و این نشاط و سطح بالای آمادگی  حفظ کنند زیرا موجب هراس دشمن از دست اندازی و تعرض به میهن اسلامی می شود.

وی ادامه داد: دشمن با به وجود آوردن گروه های تروریستی و وهابی به دنبال درهم شکستن کمر مقاومت اسلامی در سطح منطقه بود اما با تدابیر مقام معظم رهبری و وجود فرماندهانی شجاعی مانند سردار سلیمانی امروز شاهد شکل گیری هسته های مقاومت با الگوگیری از بسیجیان ایران در کشورهای منطقه هستیم.

حجت الاسلام شیخی عزیزی با بیان این مطلب که میوه پیروزی بسیج در لبنان، غزه و در نبرد مدافعان حرم است، اظهار داشت: امروز میوه های شاخه بسیج در کشورهای منطقه در حال چیدن است و در زیر سایه این درخت تنومند بسیج، امنیت در منطقه به تدریج برقرار می شود.

وی به تلاش های دشمنان برای توقف مسیر بسیج در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: ثمردهی اصلی فرهنگ بسیج را باید در کشورهایی مانند بحرین، یمن و در نهایت فلسطین شاهد باشیم تا با رهایی امت اسلامی از چنگال استکبار و طاغوت های منطقه، جشن آزادی قدس عزیز و نابودی رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی را برگزار کنیم.

استاد حوزه علمیه اخلاص را رمز ماندگاری و خدامحوری در زندگی بیان کرد و افزود: امام راحل به اخلاص بسیجیان غبطه می خورد و علمای بزرگ همواره یکی از رمزهای مهم عنایت خداوند را به مجاهدت بسیجیان اخلاص آن ها می دانستند.

وی ادامه داد: بسیج باید باشناخت سیاست ها تنها و تنها بر اساس محور ولایت حرکت کند و رفتارهای و جذبه های جناح ها و گروه های مختلف سیاسی آن ها را به سمت خود نکشاند بلکه همیشه چشم و گوش خود را به سمت امام خامنه ای معطوف کند./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات