۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۰۶۴۴
امام جمعه بابل:

سنگ محک اطاعت پذیری از امام زمان در میزان اطاعت از ولی فقیه است

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که سنگ محک اطاعت پذیری از امام زمان(عج) در میزان اطاعت از ولی فقیه است، گفت: کسانی می توانند خود را در زمره منتظران واقعی امام عصر(ع) بدانند که در اجرای فرمان ولی فقیه هم به صورت قولی و هم عملی مجاهدانه عمل کنند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در مراسم جشن سالروز آغاز امامت امام عصر(ع) در جمع طلاب شهرستان بابل مهدویت را مهمترین موضوع در حوزه امامت  بیان کرد و گفت: بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) مساله تداوم امامت موضوعی مورد توجه است زیرا در کنار نصب یک امام بعد از یک امام دیگر، یک مرحله منحصر به فرد در این حوزه یعنی مساله مهدویت آغاز می شود که موضوعی مهم در سرنوشت بشریت به شمار می آید.

وی افزود: امامت امام عصر(عج) یک امر منحصر به فردی است که تا به حال در قامت هیچ پیامبر و امامی تحقق نیافت و آن امامت در قالب مهدویت است.

تولیت مدارس علمیه با بیان اشتراک موضوع مهدویت در میان مذاهب اسلامی، تاکید کرد: شیعه وسنی به موضوع مهدویت بر اساس روایت های زیاد از پیامبر گرامی اسلام(ص) اعتقاد دارند اما فرق مهدویت در این دو مذهب در اعتقاد اهل تسنن به مهدی نوعی است اما شیعیان امام مهدی(عج) را با نام، مشخصات و نسب معرفی می کنند.

وی به وجود ابهام در اعتقاد اهل سنت به موضوع مهدویت پرداخت و تصریح کرد: در فرهنگ شیعه و در علم کلام یک مهدی حقیقی که پدر و اجداد ایشان و ویژگی های آن حضرت مشخص است معرفی می شود و ابهامی در این موضوع وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به برخی شبهه های در خصوص مهدویت اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله شبهه ها در خصوص امام زمان(عج) به امامت رسیدن ایشان در سن خردسالی است که برخی با دید تردید به آن نگریسته اند اما در طول تاریخ خداوند بر اساس قدرت خود سیر تکمیل جسمی و توانایی بسیاری از افراد را کوتاه کرد که از جمله اشاره قرآن به موضوع سخن گفتن حضرت عیسی(ع) در گهواره است.

وی ادامه داد: خدای متعال بر اساس قدرت مطلق خود می تواند قابلیت امامت را یک ظرف زمان و مکان کوچکتری ایجاد کند و ظرفیت امامت را سن خردسالی در وجود امامی تحقق ببخشد.

امام جمعه بابل به دیگر مثال قرآنی از ظرفیت های ایجاد شده در سن کودکی به حضرت یحیی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت یحیی(ع) در سن خردسالی مورد مخاطب الهی واقع و حکم نبوت و کتاب را بر ایشان نازل شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه مومنان در عصر غیبت امام عصر(عج)، گفت: کسب معرفت الهی بزرگترین وظیفه مومنان و منتظران ظهور امام زمان(عج) در زمان غیبت است زیرا هرچه این معرفت قوی تر و به حد یقین برسد، آنان  را به وجود مبارک آن حضرت(عج) نزدیک تر می کند.

وی با اشاره به شبهه ای در خصوص مسؤولیت امام زمان(عج) وکارکرد آن حضرت در زمان غیبت، افزود: سنگین ترین مسؤولیت و پرکارترین افراد در عصر غیبت وجود امام عصر(عج) است زیرا امام تمام حالت ها و احوال بندگان به ویژه شیعیان را رصد می کند و دست غیبی آن حضرت مشکل گشای بسیاری از مسائل شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با استناد به نامه امام زمان(عج) به شیخ مفید، اظهار داشت: به واسطه وجود امام زمان(عج) بلا و مصیبتی که شیعیان را دچاراستیصال و ریشه کنی کند، از آنان دور می شود.

وی وظیفه دیگر و مهم شیعیان و منتظران ظهور امام عصر(ع) را امر به معروف و نهی از منکر با تربیت انسان های شایسته در مسیر مهدوی بیان کرد و گفت: قیام امام زمان(عج) نیازمند انسان های شایسته، کاردان و مومنی است که دل های آن ها مملو از معرفت به وجود امام عصر(عج) باشد و مانند یاران سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا مدافع حریم ولایت شوند.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که سنگ محک اطاعت پذیری از امام زمان(عج) در میزان اطاعت از ولی فقیه سنجیده می شود، خاطرنشان کرد: کسانی می توانند خود را در زمره منتظران واقعی امام عصر(ع) بدانند که در اجرای فرمان ولی فقیه هم به صورت قولی و هم عملی تلاش کنند./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات