۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۴۰۷۴۶
نهاوندیان:

سپرده‌ مالباختگان مؤسسات غیر مجاز با سود ۱۵ درصد پرداخت می‌شود

معاون اقتصادی رييس جمهور با بیان این که دولت در صدد حل مشکلات سپرده گذاران مؤسسات مالی و اعتباری است، گفت: در حال حاضر پرداخت ها ادامه دارد و سپرده گذاران به حال خود رها نمی شوند.
نهاوندیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمد نهاوندیان معاون اقتصادي رييس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص پرداخت بدهي مردم از موسسات مالي غيرمجاز گفت: در جلسه دو هفته پيش هيات منتخب سران سه قوه قرار شد برای مشكل موسسات غيرمجاز جلسه تصميم گيري شود كه اين كار را انجام داديم و پرداخت ها تا به امروز انجام شده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر پرداخت ها ادامه دارد و براي اين موضوع جاي نگراني نيست، البته سپرده افرادي كه تا سقف صدميليون بوده است با سود قانوني متعارف پرداخت خواهد شد و كساني كه بيش از صدميليون سپرده دارند تا سقف پول خود را دريافت مي كنند، با اين روند مشكل يك ميليون و دويست هزار نفر حل خواهد شد.

نهاونديان تاكيد كرد: در خصوص سايرين نيز اين نكته را بايد گفت كه آنها به حال خود رها نمي شوند و حتما براي آنها كه بيش از صدميليون سپرده دارند تصميم گيري مي كنيم و تكليف آنها مشخص خواهد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری یادآور شد: طی تصمیمات گرفته شد بانك مركزی به میدان كار آمد و از آنجایی كه باید دارایی های این بنگاه ها نقد و پرداخت شود امری زمان بر بود كه نهایتا با اعتباری كه بانك تخصیص داد قرار بر این شد سپرده های مردم با سود قانونی متعارف ١٥ درصد به این افراد پرداخت شود.

وی افزود: امروز مردم باید بدانند كه ریسک نرخ های سود بالا زیاد است، موسسات غیرمجاز برای مردم عبرت آموز شد، این موسسات در زمان فعالیت خود در نظام پولی كشور ایجاد اختلال كردند و از زمان ساماندهی این موسسات نرخ سود در بازار بین بانکی از ٢٨ درصد به حدود ١٨ درصد کاهش یافته و حتی در نرخ سود اوراق منتشره از سوی دولت نیز اثر کرده است.

نهاوندیان ابراز داشت: در مهرماه امسال آمار سپرده های بانکی نسبت به مهرماه سال گذشته با افزایش ٢١ درصدی سپرده های مردم روبرو بوده است و این موضوع نشان می دهد مردم به نظام بانکی اعتماد دارند، نتیجه این اعتماد افزایش ٢٠درصدی تسهیلات بانكی به بخش تولید بوده است، این افزایش نشان دهنده چرخش مطلوب و امیدوارانه اقتصاد کشور است./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات